Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

1 Käsurida, muutujad
2 Sisend, väljund, tingimus
3 Tsükkel
4 Järjend
5 Sõnastik
6 Funktsioon
7 Failioperatsioonid
8 Moodulid
9 Pygame: aken
10 PyGame: pildid, tekst
11 PyGame: animeerimine
12 PyGame: juhtimine klaviatuuriga
13 PyGame: juhtimine hiirega
14 PyGame: heli kasutamine
15-16 PyGame: mängu loomine

12. Ülesanded: PyGame- klaviatuur

Teooriapeatükid:

  • 7. PyGame: juhtimine klaviatuuriga

Ülesanne 1

Joonista ekraani keskele sinine ring ning pane see liikuma vastavalt nooleklahvidele nii vertikaalis kui horisontaalis. Leia kiirus (sammu suurus e. koordinaatide muutumise kiirus), mille puhul liigutamine on mugav.

Ülesanne 2

Lisa juurde ka klahvide PAGE UP ja PAGE DOWN kasutamise võimalu nii, et nende kasutamise puhul muutuks y-koordinaat 3 korda kiiremini kui nooleklahvide puhul.

Ülesanne 3

Lisa juurde ringi algpositsiooni viimine klahviga HOME: pärast klahvile HOME vajutamist viiakse ring taas akna keskele tagasi.

Ülesanne 4

Aseta sinise ringi kõrvale ka punane ring akna keskele. Lisa ka temale sarnane liikumine nagu punasel ringil nooleklahvide abil, kuid nüüd hoopis klahvide WASD abil: W - üles, A - vasakule, S - alla, D - paremale (vaata nende asetust, siis taipad, miks). Tee nii, et klahvi HOME abil liiguksid mõlemad ringid algpositsiooni. Nüüd peaksid saama ühe käega üht, teisega teist ringi liigutada.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment