Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame

1. Aken
2. Värvid ja koordinaadid
3. Joonistamine
4. Pildid
5. Tekst
6. Animeerimine
7. Juhtimine klaviatuuriga
8. Juhtimine hiirega
9. Heli
10. Õpetusi

  • ÜLESANDED

7. PyGame: juhtimine klaviatuuriga

Päris Pygame'i teema alguses puutusime kokku sündmuste jälgimisega, ainukeseks sündmuseks oli siis küll vaid programmi sulgemine.

Sündmusi, mida kontrollitakse, on erinevaid:

  • KEYDOWN (klahvivajutus)
  • KEYUP (klahvi lahtilaskmine)
  • MOUSEBUTTONDOWN (hiirenupu vajutus)
  • MOUSEBUTTONUP (hiirenupu lahtilaskmine)
  • MOUSEMOTION (hiire liigutamine)
  • jne

Klaviatuurisündmuste tüüpideks on KEYDOWN ja KEYUP. Järgnev lõik kontrollib lisaks programmi sulgemisele nooleklahvide vajutusi ning reageerib sellele pildi liigutamisega õiges suunas.

x = 200
y = 200
samm = 10
running = True
while running:
    ekraan.fill([255, 255, 255])
    ekraan.blit(pilt, (x,y))
    pygame.display.flip()
    for i in pygame.event.get():
        if i.type == pygame.QUIT:
            running = False
        # Kui sündmuseks on klahvi allavajutamine...
        elif i.type == pygame.KEYDOWN: 
            # ... ja klahviks on nooleklahv üles liikumiseks,...
            if i.key == pygame.K_UP: 
                # ... siis vähendame y-koordinaati
                y = y - samm 
            elif i.key == pygame.K_DOWN:
                y = y + samm
            elif i.key == pygame.K_LEFT:
                x = x - samm
            elif i.key == pygame.K_RIGHT:
                x = x + samm
pygame.quit()

Selleks, et objekti liigutamiseks ei peaks klahvi pidevalt vajutama, võib kasutada klahvi allhoidmise kontrolli set_repeat(delay, interval), lisades enne while-tsüklit näiteks sellise rea:

pygame.key.set_repeat(1,10)

Lisamaterjalid

  • Sündmuste loetelu: http://www.pygame.org/docs/ref/event.html
  • Klaviatuuriga seotud sündmused: http://www.pygame.org/docs/ref/key.html

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment