9. PyGame: heli
Heli kasutamiseks Pygame'is on vahend pygame.mixer. Pygame toetab erinevad helifailiformaate (wav, mp3, ogg jne). Sarnaselt pildifailidega on soovitav panna helifailid kas programmifailiga samasse kausta või eraldi alamkausta.
Heli kasutamiseks peab mikser olema eelnevalt initsialiseeritud:
pygame.mixer.init()
Lühemate helinäidete puhul (heliefektid jne) on mõistlik kasutada Sound-moodulit, nii võetakse helifail korraga mällu ja kasutatakse seda vajalikus kohas:
heli_kolks = pygame.mixer.Sound("kolks.wav") heli_kolks.play()
Meetodi play() sulgude sees olevaks argumendiks võib olla mängimiskordade arv: play(3) kordab heli kolm korda, play(-1) puhul aga korratakse helifaili seni, kuni see katkestatakse näiteks programmi sulgemisega.
Pikemate helide puhul, kus helifaili pole otstarbekas korraga mällu laadida, tarvitatakse moodulit music.load(), nii loetakse heli otse failist sisse mängimise ajal:
pygame.mixer.music.load("taustamuusika.mp3") pygame.mixer.music.play()
Helitugevust muudetakse meetodiga set_volume(), sulgudes antud argument peaks olema nullist üheni e. vaikusest maksimaalse helitugevuseni:
heli_kolks.set_volume(0.6)
Näide heli kasutamisest:
import pygame, sys pygame.init() pygame.mixer.init() ekraan = pygame.display.set_mode([640, 480]) heli_kolks = pygame.mixer.Sound("kolks.wav") heli_kolks.set_volume(0.6) heli_kolks.play()
Lisamaterjalid
Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/