Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame

1. Aken
2. Värvid ja koordinaadid
3. Joonistamine
4. Pildid
5. Tekst
6. Animeerimine
7. Juhtimine klaviatuuriga
8. Juhtimine hiirega
9. Heli
10. Õpetusi

  • ÜLESANDED

9. PyGame: heli

Heli kasutamiseks Pygame'is on vahend pygame.mixer. Pygame toetab erinevad helifailiformaate (wav, mp3, ogg jne). Sarnaselt pildifailidega on soovitav panna helifailid kas programmifailiga samasse kausta või eraldi alamkausta.

Heli kasutamiseks peab mikser olema eelnevalt initsialiseeritud:

pygame.mixer.init()

Lühemate helinäidete puhul (heliefektid jne) on mõistlik kasutada Sound-moodulit, nii võetakse helifail korraga mällu ja kasutatakse seda vajalikus kohas:

heli_kolks = pygame.mixer.Sound("kolks.wav")
heli_kolks.play()

Meetodi play() sulgude sees olevaks argumendiks võib olla mängimiskordade arv: play(3) kordab heli kolm korda, play(-1) puhul aga korratakse helifaili seni, kuni see katkestatakse näiteks programmi sulgemisega.

Pikemate helide puhul, kus helifaili pole otstarbekas korraga mällu laadida, tarvitatakse moodulit music.load(), nii loetakse heli otse failist sisse mängimise ajal:

pygame.mixer.music.load("taustamuusika.mp3")
pygame.mixer.music.play()

Helitugevust muudetakse meetodiga set_volume(), sulgudes antud argument peaks olema nullist üheni e. vaikusest maksimaalse helitugevuseni:

heli_kolks.set_volume(0.6)

Näide heli kasutamisest:

import pygame, sys
pygame.init()
pygame.mixer.init()
ekraan = pygame.display.set_mode([640, 480])
heli_kolks = pygame.mixer.Sound("kolks.wav")
heli_kolks.set_volume(0.6)
heli_kolks.play()

Lisamaterjalid

  • http://pygame.org/docs/ref/mixer.html

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment