Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2021/22 kevad
  3. Virtuaalreaalsus (LTAT.06.019)
EN
Logi sisse

Virtuaalreaalsus 2021/22 kevad

  • Introduction
  • Sample Scene
  • Movement Systems
    • Portal Travel
    • Short Dash
    • Wand Flying
    • Third Person Teleport
    • Nodding
    • ArmSwing
  • Menu Systems?
    • Lever
  • Interactions?
    • Minigame
    • Portal Interactions
    • Inventory
    • Ghosting
    • DoorInteractions

Wand flying (Joonas P)

The locomotion system I decided to create is a physics based flying system. You use wands and point at the propelling direction. The physics is handled by Unity's own physics engine.

A small bug that remained is that the player can move themselves with wand collisions. It can be an easy fix with layers but since layers are global Unity settings and we keep our scenes separate for now, I decided to keep the small bug in the build.

For the comfort system I used a vignette system created with Unity Render Pipeline and a custom code solution. The vignette system can be easily modified to make it more/less sensitive and to tweak the maximum vignette intensity.

Video: Attach:wand_flying.mp4

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused