Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2021/22 kevad
  3. Virtuaalreaalsus (LTAT.06.019)
EN
Logi sisse

Virtuaalreaalsus 2021/22 kevad

  • Introduction
  • Sample Scene
  • Movement Systems
    • Portal Travel
    • Short Dash
    • Wand Flying
    • Third Person Teleport
    • Nodding
    • ArmSwing
  • Menu Systems?
    • Lever
  • Interactions?
    • Minigame
    • Portal Interactions
    • Inventory
    • Ghosting
    • DoorInteractions

Dashing

Besides portals, dashing also is a fairly fun mechanic that adds a lot of immersion to the game. We've implemented it as such that you "as a wizard", can dash a short distance on a short cooldown.

The vignetting of the players vision is a bit off and rough but it works. When you dash you can see a particle trail behind the player. Its hard to do visual debugging for a mechanic that happens behind you. So i used Debug.DrawRay() to show lines in the scene that show the movement of the player from one position to another.

Demo video

The video is a little bit of everything that I've tested in my playground so far. However, focus on the dashing part. :)

Attach:dashdemovideo.mp4

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused