Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Youth to Code
ET
Log in

Youth to Code

<- Kõik kursused

  • Arduino kursus
  • 1. Sissejuhatus: millist Arduinot valida, programmeerimiskeskkond Arduino IDE
  • 2. Töötamine Arduino IDE-ga, Arduino ühendamine arvutiga ja sisseehitatud LEDi vilgutamine
  • 3. Vooluahela koostamine (LED, takistid, maketeerimislaud, juhtmed) ja värvikood
  • 4. LED-ide vilgutamine FOR tsükliga, lokaalmuutuja kasutamine
  • 5. Lüliti ühendamine ja LEDi vilgutamine vastavalt lüliti asendile: IF/ELSE tingimuse kasutamine
  • 6. RGB ledi ühendamine ja RGB võimaluste katsetamine analogWrite() abil
  • 7. Valgustundliku takisti ja ADC abil valguse mõõtmine ja kuvamine arvuti ekraanil—Serial monitor
  • 8. UART liidese abil andmete vahetamine Arvuti ja Arduino vahel, ASCII tabel
  • 9. Potentsiomeeter: töö-põhimõte, ühendamine, juhtkang (joystick)
  • 10. Servomootori juhtimine—pulsilaiusmodulatsioon ja joystick
  • 11. Ekraani ühendamine ja teksti kuvamine 1602 LCD ekraanil
  • 12. USART ja 1602 LCD: Serial monitorist ekraanile!

  • 13. IDE-s programmeerimisest kokkuvõtvalt
  • 14. LED heleduse muutmine vastavalt keskkonna valgustugevusele
  • 15. Ohmi seadus, multimeetri kasutamine

  • 16. Kordamisküsimused
  • 17. Kontrolltöö

  • 18. LED juhtimine infrapuna-saatjaga ja -vastuvõtjaga
  • 19. HC-SR04 ultrahelisensori ühendamine ja näitude kuvamine LCD ekraanil
  • 20. Joonistame ise programmi Fritzing abil korrektse vooluringi skeemi
  • 21. Sissejuhatavalt sünkroonsest ühendusest (I2C ning SPI) õhurõhu anduri BMP280 näitel
  • 22. CSV—Comma Separated Values
  • 23. Kujundite kuvamine 1602 LCD ekraanil
  • 24. Ekraani ühendamine ja teksti kuvamine 1602 LCD ekraanil
  • 25. Arduino ühendamine bluetooth seadmega
  • 26. Relee juhtimine

  • 27. Digispark: netist tarkvara leidmine, installeerimine ja esimese lihtsa programmi töölepanek
  • 28. ESP32: tarkvara ja lihtsa esimese programmi töölepanek
  • 29. ESP32: jõuame sisse-ehitatud LED vilgutamiseni

  • 30. Kordamine
  • 31. Teooria esitlus
  • 32. Projektiesitlus

17. Teadmiste esitlus

<- eelmine peatükk järgmine peatükk ->

Eesmärk on suurendada enesekindlust.

Kõiki materjale—ka internetist saadaolevat, võite kasutada.

Oluline on aga täita ära tingimused.

Tingimuste loetelu:

1. Teete kogu töö klassis ära 30 minutiga.

2. Esitatav kompileerub ja hakkab tööle.

3. On kasutatud ära void setup() võimalused nii, et on aru saada, millal teie skeem tööd alustab.

4. Korduvas osas void loop() on vähemalt üks sensor ja selle signaaliga tehakse midagi.

5. Ehitatavas on fantaasiat eelnenud osade ainetel.

6. Kirjutatud on ka kommentaare.

7. Vajalik on ka kodus enne katsetada ja tegevust ette valmistada!

8. Peate oma tööd ka esitlema: minuti jooksul nii, et isegi võhikud teid mõistaks.

Kontrolltöö ei ole mõeldud selleks, et niivõrd kontrollida õpilase teadmisi. Pigem võimaldab see materjali läbi käies targemaks saada. Lisaboonuseks on töökiiruse tõus. Igaüks teeb oma skeemi ise.

NB!

Samas kaaslastega suhtlemist kindlasti keegi ei keela—kiirel ajal kolleegidega ladus ja rõõmus erialane suhtlemine on Eesti edukates robootika-ettevõtetes tavaline. Tõenäoliselt just see võimekus ongi nad maailma edukate sekka viinud!

Aga nüüd on Teil aega 30 minutit!



<- eelmine peatükk järgmine peatükk ->

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment