32. Projekti esitlus
<- eelmine peatükk
kursuse algusesse ->
Vähemalt kolme peatüki materjali sisaldava ning lõpuni valmis ehitatud projekti esitlus iga õpilase poolt. Valitakse parim projekt ja parim projekti-esitleja. Lisapunkte annab kirjaliku esitluse olemasolu, illustratsioonid—fotod, Fritzing skeemid, nutikad ent lihtsad enda väljamõeldud esitlusvõtted.
Kui selline üritus teha täies mahus, siis see kindlasti ei mahu 45 minutilise koolitunni sisse. Valikkursuse testimisel kulus õpilasel oma projekti esitlemisele 20 minutit—ent see kukkus välja kui sündmus ning teadmiste paraad. Seega üritame pigem mitte läbi viia teadmiste kontrolli vaid vahvat demonstratsioon-projektide esitlemist.
Kui aeg on piiratud—näiteks koolitunni pikkusega, siis jagab õpetaja tunni pikkuse läbi osalejate arvuga. Kui tulemuseks on alla 10 minuti õpilase kohta, peab leidma lisa-aega.
Kindlasti on sündmus vaja õpilastega läbi arutada. Kui osaleda soovivad ka õpilase vanemad, siis on nad oodatud. Nende tulek esitlusele lisab motivatsiooni kõigile.
Õpilased ise panevad projektid järjestusse—paremuse alusel.
Lõppsõna on õpetajal—umbes sama moodi kui päriselus oleks viimane sõna öelda investoril. Ka investor peab aega võtma—vaja on esitlused ära kuulata.
Noorimate esitluse korral anname neile piisavalt aega. Soovitame noorimate puhul kindlasti teha esitlus avatuks lapsevanematele. Kõike on lubatud kodus ise ette valmistada. Kui midagi väga viltu läheb, siis ikka natuke abistame ka.
NB!
Tegemist ei ole põhiainega ja seega on viimase kohtumise mõte sarnane eespool kirjeldatud mistahes muu õpikohtumisega—asjast peab olema kasu õpilasele. Kiirustamine ja tunniplaani vankumatu taga-ajamine esitlusel ei tööta. Nimetagem seda valikkursuse paratamatuseks ja olgem avameelsed ka õpilastega.
Teeme esitluse meeldejäävaks sündmuseks. Selle järel soovitakse kindlasti teha ka jätkukursusi.