16. Kordamisküsimused
<- eelmine peatükk
järgmine peatükk ->
Kordamisküsimused
- Kordamisküsimused on teemade nimekiri koduseks kordamiseks. Selle alusel tuleb kordamiseks mõeldud õpikohtumisel kirjeldada kahte teemat kõigis vajalikes ja piisavates detailides. Kontrollime niiviisi teadmiste omandamist.
- Lisapunkte saab siis, kui Te ei unusta juhtida tähelepanu ka ohutusele.
- Tegemist ei ole võidu peale klikkimiseks mõeldud testiga—pigem harjutate oskust ennast kirjalikult riistvara programmeerimise valdkonnas väljendada.
- Teadmiste kontrolli sooritamisel on lubatud kasutada kõiki allikaid, ent kuna peate oma kaks teemat 20 minutiga kirja saama, siis on mõistlik olla kõik küsimused varem läbi töötanud. Mõelge ka selle üle, kuidas saate olulise kirja kiiresti.
Need, kes esimest korda näevad õppematerjale alles teadmiste kontrollimise päeval, ei suuda tavaliselt materjalist ühtegi vajalikku kohta üles leida.
Lubatud on kõik allikad: ka netis surfamine. Ent oma märkmete kasutamine on soositud. Vaadake ise märkmeid tegema asudes korra ka seda, mida on märkmete kasutamise kohta öeldud viimastes peatükkides valikkursuse lõpus. Et jõuda valikkursuse lõpus kogu materjalist ülevaadet saada, on hea, kui olete juba nende kordamisküsimuste osas teinud endale märkmeid—neidsamu märkmeid saate ka kasutada kogu kursuse materjali hinde peale vastates.
Ka on lubatud kasutada kaasõpiase abi—seda siiski ainult juhtudel kui ta suudab abi anda—st ta on ise eeskujulikult ajaga toime tulnud ja teab kiirelt nõu anda. Aitamine toob aitajale plusspunkte, aidatavalt plusspunkte maha ei võeta. Ent olge sellega ettevaatlikud—test tuleb jõuda läbi teha! Seega, kui vajate abi, siis kasutage väikest kavalust: tehke probleemi kohta endale väike märge ning võtke ette järgmine asi, mida hästi teate… nii jõuate valmis vähemalt selle, mille osas Teil korralikud teadmised on.
Kirjaliku eksami moodi kordamine lõpeb kõigi esitatud tööde aruteluga. Teil on siis ka endal võimalus oma teadmisi (hinnet) parandada—saate üle vaadata, mis puudu jäi.
Ja veelkord—ohutuse kohta antud õige info eest tulevad lisapunktid.
Teemad:
Kirjelda kõigis vajalikes ja piisavates detailides ning vajadusel lisa juurde, kuidas töötad vahendite ja komponentidega ohutult:
1. LED ja takisti ühendamine vooluahelasse
2. Lüliti
3. Valgustundliku takistiga voolu mõjutamine.
4. Serial monitor
5. For-tsükkel
6. If ja else
7. Arvu tüübid
8. Millistest osadest koosneb Arduino IDE programm.
9. Muutujate kasutamine
10. Ohmi seadus
11. Kuidas mõõdad multimeetriga takistust, takistuse ühik
12. Kuidas mõõdad multimeetriga pinget, pinge ühik
13. Kuidas mõõdad multimeetriga voolutugevust, voolutugevuse ühik
14. Analog-in viigud
15. Digitaal-viigud ja pulsilaiusmodulatsioon, digitaalviikude liigitus
16. Sünkroonne side ja asünkroonne side (takt ja baud)
17. pinMode()
18. digitalWrite()
19. digtalRead()
20. analogWrite()
21. analogRead()
22. Potentsiomeeter ja juhtkang (joystick)
23. Servomootor
24. LCD ekraani ühendamisel ohutusnõuded
25. Roboti olulised osad
26.* Kes jõuab: omal vabal valikul enda kõige keerukama projekti kirjeldus—lühidalt ja ülevaatlikult selle olulised osad.
Kodus peale testi kodutööna vastamiseks:
Hinne koosneb kolmest osast
- Kirjalik töö 20 minuti jooksul—võite näiteks ka ette kujutada, et Te ei pea veenma oma oskustes mitte õpetajat ega ka isegi mitte ennast—vaid peate jätma erialaselt pädeva mulje Teie töösse investeerimist kaaluvale pangale.
- Tööde analüüsil aktiivest osalemisest—ka küsimused õpetajale on arvesse minevad—juhul kui need on erialased küsimused.
- Tagasiside (vastus küsimusele, kas oli kerge või raske) tuleb anda ja kindlasti jäi midagi ka ebaselgeks—mõlema osas kirjalikult vastamise eest saab hinde.
Miks meil testimine selline välja näeb?
Ikka seepärast, et test on järjekordne võimalus ainet selgemaks saada.
Üks variante sellisel testimisel on ka kaasõpilasega peale kõige vajaliku kirjapanekut tööde vahetamine—kumbki õpilane saab endale õpetaja rolli: kontrollib teise õpilase tööd. Seejärel aga arutelu. Niiviisi saame teemad paremini selgeks. Ent peame planeerima aega.
Testimise variant noorimatele (kuni 12 aastased):
Noorimate osalejate hindamiseks palun joonistage oma projekt ja pange ka kirja seda kirjeldavad detailid, vajadused, ohutusele viitavad märkused. Esitage oma töö plaanina mingist projektist, millega kenasti hakkama saite.