Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Noored Koodi
EN
Logi sisse

Noored Koodi

<- Kõik kursused

  • Arduino kursus
  • 1. Sissejuhatus: millist Arduinot valida, programmeerimiskeskkond Arduino IDE
  • 2. Töötamine Arduino IDE-ga, Arduino ühendamine arvutiga ja sisseehitatud LEDi vilgutamine
  • 3. Vooluahela koostamine (LED, takistid, maketeerimislaud, juhtmed) ja värvikood
  • 4. LED-ide vilgutamine FOR tsükliga, lokaalmuutuja kasutamine
  • 5. Lüliti ühendamine ja LEDi vilgutamine vastavalt lüliti asendile: IF/ELSE tingimuse kasutamine
  • 6. RGB ledi ühendamine ja RGB võimaluste katsetamine analogWrite() abil
  • 7. Valgustundliku takisti ja ADC abil valguse mõõtmine ja kuvamine arvuti ekraanil—Serial monitor
  • 8. UART liidese abil andmete vahetamine Arvuti ja Arduino vahel, ASCII tabel
  • 9. Potentsiomeeter: töö-põhimõte, ühendamine, juhtkang (joystick)
  • 10. Servomootori juhtimine—pulsilaiusmodulatsioon ja joystick
  • 11. Ekraani ühendamine ja teksti kuvamine 1602 LCD ekraanil
  • 12. USART ja 1602 LCD: Serial monitorist ekraanile!

  • 13. IDE-s programmeerimisest kokkuvõtvalt
  • 14. LED heleduse muutmine vastavalt keskkonna valgustugevusele
  • 15. Ohmi seadus, multimeetri kasutamine

  • 16. Kordamisküsimused
  • 17. Kontrolltöö

  • 18. LED juhtimine infrapuna-saatjaga ja -vastuvõtjaga
  • 19. HC-SR04 ultrahelisensori ühendamine ja näitude kuvamine LCD ekraanil
  • 20. Joonistame ise programmi Fritzing abil korrektse vooluringi skeemi
  • 21. Sissejuhatavalt sünkroonsest ühendusest (I2C ning SPI) õhurõhu anduri BMP280 näitel
  • 22. CSV—Comma Separated Values
  • 23. Kujundite kuvamine 1602 LCD ekraanil
  • 24. Ekraani ühendamine ja teksti kuvamine 1602 LCD ekraanil
  • 25. Arduino ühendamine bluetooth seadmega
  • 26. Relee juhtimine

  • 27. Digispark: netist tarkvara leidmine, installeerimine ja esimese lihtsa programmi töölepanek
  • 28. ESP32: tarkvara ja lihtsa esimese programmi töölepanek
  • 29. ESP32: jõuame sisse-ehitatud LED vilgutamiseni

  • 30. Kordamine
  • 31. Teooria esitlus
  • 32. Projektiesitlus

30. Kordamisküsimused 1 (märkmete tegemine)

<- eelmine peatükk järgmine peatükk ->

Kordamisküsimused on nüüd juba läbitud teema-peatükkide pealkirjad—tuleb otsida üles eelmise kordamis-peatüki (vt 16. peatükk) läbimisel tehtud märkmed ja teha neile lisa.

Koostöö on väga oluline, sest materjali on palju:

õpilased jagavad omavahel ära peatükid ning igaüks valmistab ette suulise ettekande oma peatükist.

  • Punkte saab täiendavalt juurde siis, kui õpilane oma peatüki teema esitluseks valmistumise kohta esitatud märkmetes ei unusta juhtida tähelepanu ka ohutusele.
  • Kordamis-tunnis saavad õpilased esitada küsimusi õpetajale.
  • Kui keegi teab vastust, siis saab sõna enne õpetajat.

Kordamise variant noorimatele (kuni 12 aastased):

Leiavad teema, mis oli neile kõige huvitavam või keerukam ja panevad kirja selle selgituse. (Soovitame võtta teemaks midagi, mida 32.peatükis kirjeldatud projektiesitlusel soov näidata. )

Õpetajaga koos arutatakse teema läbi ning arutatu pannakse kirja või esitatakse omakäelise joonisena. Järgmisel kohtumisel lastakse õpilasel seda materjali suuliselt esitleda. Kasutada võib kõiki materjale.

Kõigis vanuserühmades on eesmärgiks valmistuda efektseks esinemiseks 31. ja 32. peatükis kirjeldatavatel esitlustel.



<- eelmine peatükk järgmine peatükk ->

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo