Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
    • Ussimäng
      • Ussimäng 2
      • Ussimäng 3
    • Programmide silumine Thonnyga
    • Tsükkel
      • Topelt tsükkel
      • Mitmekordsed tsüklid
      • Graafika Turtle mooduliga
      • Kombinatsioonid ja permutatsioonid
    • List
      • Listist elemendi välja võtmine
      • Listi elemendi muutmine
      • Listi lisamine 2
      • Listi elemendi kustutamine
      • Listist otsimine
      • Listi sorteerimine
      • Listi kopeerimine
    • Mida õppisid?
    • Tee ise!
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

TEE ISE

Keerulise teemaga nädal. Teoorias ei pruugi see kohe nii paistagi, kuid asu kibekiiresti ülesannete juurde ja kontrolli, kas oled saanud topelttsüklitest ja listidest just nii aru nagu võiks.

Ülesanne 1. Ristkülik.

Kirjuta programm, mis väljastab vastavalt kasutaja sisestatud laiusele ja pikkusele ristküliku (iga tärni vahel reas on üks tühik).

Sisesta laius: 7

Sisesta pikkus: 4

  • * * * * * *
  • *
  • *
  • * * * * * *

Ülesanne 2. Kilpkonn.

turtle on nn kilpkonnagraafika moodul, kus kolmnurgaga saab teha ekraanile lihtsaid graafilisi joonistusi kilpkonna käskudega, mõned käsud on toodud kommentaarides. Kõikvõimalikud käsud, kui neid peaks vaja minema, leiad turtle mooduli dokumentatsioonist veebis.

Sinu ülesanne on tsüklite abil joonistada 300-grammise šokolaaditahvli ruudustik (ruutude arv 10 x 5). Piisab lihtsalt ruudustikust, kuid igasugune loomingulisus lisaks sellele on tervitatav. Peab kasutama topelttsüklit.

Ülesanne 3. Listid.

Koosta programm, mis loob listi ja täidab selle kasutajalt küsitud arvudega (küsima peab vähemalt 10 arvu) ning pärast küsimist väljastab tekkinud listi. Seejärel tuleb list sorteerida ning listist eemaldada kõige väiksem ja kõige suurem element. Allesjäänud listi kõik elemendid, mis on 10st väiksemad, tuleb korrutada 100ga. Lõpptulemusena tekkinud list tuleb samuti väljastada.

Ülesanne 4. Kombinatsioonid.

Mõtle ühele elulisele olukorrale (u nagu minu söökla näide), kus oleks põnev teada saada kõikvõimalikud erinevad kombinatsioonid. Realiseeri olukord programmina ja väljasta tulemus tabelkujul.

Ülesanne 5. Tagasiside.

Vasta tagasiside lingi alt mõnedele küsimustele, et mul oleks ülevaade sinu edasijõudmistest.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment