Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Tsükkel

Graafika Turtle mooduliga

Vaatame ühte lihtsat viisi, kuidas juba praegu saame käsitisi Pythonit kasutades midagi ekraanile joonistada.

Selleks kasutame Turtle moodulit. Mängude tegemiseks seda väga kasutada ei saa, aga erinevaid kujundeid saab joonistada hästi. :)

Sissejuhatuse selle mooduli kasutamisse teeb järgmine video.

Korduvad kujundid

Kui soovime for tsüklitega korrata ühte kujundit mitu korda, siis võib kasuks tulle veel ühe käsu teadmine.

Selleks on goto(), millel on 2 parameetrit, x telje koordinaat ja y telje koordinaat - ehk selle arvuline horisontaalne asukoht ja kõrgus.

Näide 5 x 5 kolmnurkadest koosnevat kujundtit joonistavast programmist:

 from turtle import *
 speed(0)
 for rida in range(5):
    for tulp in range (5):
      # Lähme sinna, kuhu soovime uut kujundit joonistada.
      up()
      goto(tulp * 50, rida * 50)     # Parameetrid on siin (x koordinaat, y koordiaat)
      down()

      # Joonistame kujundi enda.
      forward(30)
      left(120)
      forward(30)
      left(120)
      forward(30)
      left(120) #Pöörame tagasi algsuunda, et uus kujund tuleks samas suunas.
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused