Ussimäng
Kindlasti juba ootad, millal jõuame graafiliste mängude loomise juurde. Kohe saad sellega algust teha, kuigi päris graafika õppimiseni jõuame alles 5. nädalal.Mängude loomise õppimine käib meil ikka läbi praktiliste ülesannete, mis sageli tähendab täiesti võõra koodi ümber kirjutamist ja selles orienteeruda püüdmist. Nii ka nüüd. Kirjuta alloleva u 30 reaga ussimängu esmaversioon ümber oma Idle tekstiredaktorisse, kindlasti salvesta uus fail kohe näiteks pealkirjaga uss1.py . Ära unusta salvestamast ka trükkimise käigus, jube tüütu oleks ju koodi tippimist teha mitu korda.
Jaaaa... ma natuke kujutan ette sinu ära vajunud nägu ja küsimust, mida!, miks peab jälle ümber kirjutama...? Usu, see on üks paremaid viise, kuidas sa tegelikult ka mõtled koodi struktuuri peale märksa süvenenumalt kui lihtsalt kopeerides ja hakkad nagu iseenesest juurdlema iga rea korral, miks seda just nii on kirjutatud. Nii et see on ainult kasulik.
Kui oled koodi trükkimisega hakkama saanud, siis pane programm kindlasti käima. See veel väga palju suurt midagi ei tee, kuid alustuseks juba midagi küll. Proovi tõlgendada faili kirjutatut, mida iga rida selles koodis võiks tähenda. Mõned asjad on uued, kuid põhikonstruktsioonid peaksid juba tuttavad olema. Palju on kasutatud graafika mooduli pygame käske, nendest räägime täpsemalt u 5. nädalal. Edaspidi hakkame sellele koodile programmilõike juurde lisama ja muutma, et lõpuks päris mäng kokku tuleks.
Ahaa, veel enne kui koodi käima paned, tuleb sul üks pilt pea2.png enne samasse kataloogi salvestada, kuhu sa salvestad ka uss1.py koodi. Pilt on see sama rohelise peaga ja krõllis silmadega Pythonike järgmisel real.
Põhimõtteliselt võid ka nii teha, et kui sulle see konkreetne pilt ei meeldi, siis otsi endale meelepärasem ja salvesta täpselt sama nimega nagu originaalpilt samasse kataloogi. Kui sa seda ei tee, siis lihtsalt hakkab programm veateateid pilduma.
Kõige enne aga tuleb Pythoni programmile juurde installeerida pygame moodul. Tõenäoliselt tegid seda juba esimesel nädalal, aga kui hetkel on ta siiski installimata, siis saad selle tehtud nõnda.- Käivitada Thonny.
- Ülevalt menüüribalt valida Tools → Open system shell
- Avanenud musta aknasse kirjutada pip install pygame ning vajutada Enter. (NB! Mac OS X peal sisestada pip install pygame==1.9.2 juhul kui muul juhul saad veateate)
- Kui ilmub kiri edukast paigaldusest, võib musta akna sulgeda.
Et veenduda, kas pygame install oli edukas, sisesta Shell'i käsk import pygame
Kui sellest mingit veateadet ei ilmu, siis toimus installeerimine edukalt.
NB! Üks ebamugav asi seondub aga pygame-ga. Käima saab panna ja programme saab samuti kirjutada, kuid pygame käivitumisel jääb pygame tihti kinni. See tähendab aga lihtsalt ühte väikest lisaliigutust - sulgeda iga kord peale mängimist pygame. Alati tasub ka koodi lõppu panna käsk quit(), mis osades olukordades leevendab pygame kinni jooksmist.
Ja siin esimene osa ussimängu koodist (Kommentaare loomulikult pole mõtet ümber kirjutada)