Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Tore on küll listis igasuguseid andmeid hoida, aga kui meil peaks andmeid vaja olema, kuidas ma leian need listist üles. Kuidas ma saan üldse kindlaks teha, et väärtus, mida ma otsin, samuti antud listis on?

Väga tihti tuleb listidega teha kahte asja:

leida, kas mingi element on antud listis või mitte leida, millisel kohal minu element listis paikneb

Võtmesõna in

Vastame kõigepealt esimesele küsimusele, kas minu element on listis?

Nagu pildilt näha võib, annab in võtmesõna kasutamine vastuseks alati tõeväärtuse, kas True või False.

 Seda Trued ja False saab ära kasutada if-lauses, kui on tõsi prindi "Leidsin!", kui ei ole tõsi prindi "Ei leidnud!".

Elemendi järjekorranumbri ehk indeksi leidmine

Otsitava elemendi järjekorranumbri ehk indeksi, ehk järjekorranumbri, saame kätte .index() käsuga:

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused