Peatüki sisukord |
2.5 Välisviidad
Hüperlink (ingl. k. hyperlink) on viide, mida kasutatakse selleks, et liikuda ühelt dokumendilt teisele (see oligi hüperteksti ehk veebi idee). HTML dokumendis kasutatakse märgendite paari <a>
ja </a>
(ingl. k. anchor ehk ankur), mille vahele paigutatakse hüperlingi pealkiri.
Algusmärgendil on mitu omadust (atribuuti). Üks nendest on href
, millega määratakse viide, kuhu kasutaja suunatakse. See võib viidata erinevatele veebiressurssidele, nagu näiteks teine HTML-i dokument, fail, pilt jms. Kõige tavalisem hüperlink on viide mõnele teisele veebilehele, mida nimetatakse välisviiteks. Oluline on sisestada viite täisaadress (näiteks https://www.ut.ee
).
Näidis:
<a href = "https://sisu.ut.ee/nooredkoodi/avaleht"> Noored Koodi </a>
Vaikimisi on link allajoonitud; külastamata link on sinist värvi, külastatud link - lillakat ning aktiivne link - punast värvi.
Kui klõpsata hüperlingi peale, teeb veebilehiteseja viidatud ressursi vaikimisi samas aknas lahti. See on väga mugav, kui tahame viidata ressursile samast portaalist. Kuid on olukordi, kus me võiksime soovida, et link avaneks uues aknas. Atribuut target
annab meile valiku, millisel määral link avatakse. Selle atribuudi kaks võimalikku väärtust on:
_blank
- ressurss avaneb uues aknas (vahekaardil);_self
- ressurss avaneb samas aknas, kus lingi peale oli klikitud (vaikimisi valik).
Näiteks järgmine rida lisab veebilehele lingi, mis avab viite uues aknas:
<a href="https://google.com" target="_blank">Google!</a>
Peatüki sisukord |