Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Programmeerimine lastele ja noortele
EN
Logi sisse

Programmeerimine lastele ja noortele

  • PEALEHT
  • TUNNIKAVAD
    • Python ja matemaatika
    • Scratch ja muusika
    • Scratch ja funktsioon
    • 3D Creationist
    • EV3 ja Python
    • 3D mudel ja Cura
  • HUVILAAGRID

3D creationist tarkvaras ruumiliste kehade õppimine ja lihtsa mudeli disain http://3dc.io/app/

Õppeaine ja -valdkond: Matemaatika (Geomeetrilised kujundid)
kunst (rakendab kahe- ja kolmemõõtmelise kujutamise võtteid, oskab välja tuua kujutatava iseloomulikud jooned)
Klass, vanuse- või haridusaste: I kooliaste, 2-4 klass
Tunni kestvus: 45 min
Tunni teema (sh alateemad): 3D creationist tarkvaras ruumiliste kehade õppimine ja lihtsa mudeli disain http://3dc.io/app/

  • Kinnistada lastele põhilisi ruumilisi kehasid (kera, ruut, risthaukas, hulktahukas, prisma, koonus)
  • Kinnistada numbrilisi väärtuseid (suurem/väiksem) kehade mõõtmeid manipuleerides
  • Kinnistada põhilisi värve ja ruumiliste kehade värvimist
  • Kinnistada visuaalse tagasiside põhjal ruumiliste kehade asendit ruumis manipuleerima
  • Reaalse elu kujundi analüüs (millistest põhikehadest kehadest see koosneb?)
  • Lihtsa 3D kujundi valmistamine (näiteks lumememm, tibu, lill)

Autor: Alo Peets (Robotimeister OÜ)
Tunni eesmärgid: Tunni eesmärgiks on õppida looma arvutis lihtsaid 3D mudeleid. mis oleks soovi korral 3D prinditavad.
Milliseid üld- ja ainepädevusi (sh läbivad teemad) toetatakse:

  • Arvuti kasutamise oskus (hiire liigutamine, trükkimine)
  • Ruumilise mõtlemine arendamine
  • Numbrite seostamine reaalse objekti suurusega
  • Suurem/väiksem mõiste
  • põhivärvide (ja vahevärvide nimetused ning kasutamine nn digitaalne värviraamat)
  • Ruumiliste kehade tundmine ja visualiseerimine
  • Joonistamise oskus

Õpitulemused: Visuaalse tagasisidega 3D mudeli joonistamise oskus.
Mõisted: 3D mudel, kera, ruut, risthaukas, hulktahukas, prisma, koonus.
Õpilaste eelteadmised ja -oskused: Õpilased võiks olla eelnevalt õppinud põhilisi ruumilisi kehasid ja värve. Veebilehitseja ja interneti kasutamise oskus.
Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: Veenduma et kasutavad seadmed (lauaarvuti või nutiseade) on töökorras ja internetiga ühendatud.
Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: projektor suurel ekraanil näitamiseks, nutiseade või arvuti, veebilehitseja Google Chrome või Mozilla Firefox, Veebiaddressid: http://3dc.io/app/ ja https://www.youtube.com/watch?v=AASAG4UYEIM

Tunni käik:

  • Õpetaja alustab tunniga ja meenutab põhilisi ruumilisi kehasid ja värve. ~5 min
  • Kõik vaatavad õppevideo teemal 3D creationist tarkvaras ruumiliste kehade õppimine ja lihtsa mudeli disain https://www.youtube.com/watch?v=AASAG4UYEIM ~10 min

  • Õpilased harjutavad iseseisvalt http://3dc.io/app/ lehel vabalt valitud 3D mudeli joonistamist ~25 min
  • Õpilased tutvuvad teiste laste loominguga. ~5 min

PDF kujul tunnikava on alla laetav siit. Tunnikava_3dc.pdf

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo