LEGO WeDo 2.0 tarkvara
Eelmises peatükis saime ettekujutuse sellest, mida sisaldab WeDo komplekt. Nüüd heidame pilgu tarkvarale.
Tarkvara
Tarkvara on LEGO veebilehelt tasuta allalaaditav. Tarkvara töötab tahvelarvutitel ja lauaarvutitel. Tarkvara vajab nutikeskusega suhtlemiseks vähemalt Bluetooth 4.0 versiooni.
Juhendi, kuidas tarkvara alla laadida, leiad siit: Attach:tarkvaraalla.pdf
WeDo tarkvara saad alla laadida siit.
Tarkvarapaketis on olemas ettevalmistatud tunnikavad, aga ka ideid tundide läbiviimiseks, samuti on tarkvaras viited erinevatele lisamaterjalidele, mida käsitleme Didaktika nurgakeses.
Avaleht
Joonis 1. LEGO WeDo tarkvara esileht.
Sellel lehel näed nelja teemajaotust.
1. Õpetaja info ja materjalid (Teacher resources)
- Nõuanded : nutikeskustele määra nimi,et ei tekiks segadust, milline ühendatud nutikeskus parajasti aktiivne on (vahel on tahvelarvutisse ühendatud mitu nutikeskust), töötage paarides, hoidke leitud klotse läbipaistvas purgis.
- Viited abimaterjalidele.
2. Klassiruumi projektid (Classroom projects)
Siin on viis erinevat gruppi: projektid algajatele, juhenditega teadusprojektid, avatud teadusprojektid ideedena ning nii juhenditega kui ka ideedena projektid arvutusliku mõtlemise arendamiseks.
Mõned näited gruppidest:
Joonis 2. Algajate tunnikavad/projektid ja juhendiga teadusprojektid.
Avame juhendiga teadusprojektide grupist esimese teema - "Pulling" (tõmbamine).
Joonis 3. "Pulling" teema.
Klikkides nupule „Go“, jõuame Mia ja Max’iga probleemi juurde.
Joonis 4. Mia ja Max'i uurimisteema.
Edasi avaneb video uurimisteemast/probleemist, millele järgneb arutelu. Ühe võimaliku lahendusena pakutakse välja ehitada robot ja programmeerida see etteantud juhendi järgi. Teema kohta on ka lisamaterjal sellest, milliseid lisateemasid ja kuidas neid selle projekti juures käsitleda. Kui õpilased on ehitanud roboti ja selle programmeerinud, siis on võimalik tehtu dokumenteerida ja salvestada pdf failina (pildid, videod, programm, tekst).
3. Esimene projekt (Your first project)
Selles teemajaotuses avaneb kõige esimene projekt "Sneil", mis on mõeldud algajatele.
4. Minu projektid (My projects)
Siit saab avada nii uue projekti kui ka vanu projekte. Uue projektiga avaneb tühi programmeerimisväli (joonis 5).
Joonis 5. LEGO WeDo tarkvaras programmeerimisväli.
Nutikeskuse ehk aju ühendamine arvutiga
Joonisel 5, üleval paremas nurgas, on näha nutikeskusega ühendamise nuppu.
Ühenduse loomiseks:
- vajuta programmeerimisväljal olevale sinihamba märgiga nupule,
- vajuta nutikeskuse nupule, see hakkab vilkuma-piiksuma (mõnikord vajab korduvat vajutamist),
- vajuta arvuti ekraanile ilmunud alal "choose smarthub" oma nutikeskuse väljale (selleks ongi hea anda nutikeskustele nimed, et neid oleks lihtsam eristada),
- kui ühendus on loodud, hakkab nutikeskuse tuli siniselt põlema.
Nüüd, kus nutikeskuse ühendus on arvutiga loodud, vaatame järgmises peatükis üle programmeerimise plokid ja teeme selle käigus ka mõned programmid.
Kasutatud materjal:
1. LEGO® Education WeDo 2.0 Toolbox, Lego We Do programmi sees olev abimaterjal.