Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2018/19 kevad
  3. Infotehnoloogia koolis (MTAT.03.149)
EN
Logi sisse

Infotehnoloogia koolis 2018/19 kevad

  • Pealeht
  • Grupp 1

1. Sissejuhatus
2. Sotsiaalmeedia. Arengumapp
3. Arvutimuuseum. Linux
4. Videod
5. VOSK. M-õpe
6. KOOLIS. Huvitera (22.03)
7. Liitreaalsus
8. Interaktiivsed tahvlid (Haridusuuenduskeskus) (5.04)
9. KOOLIS. Hiie kool (12.04)
10. SUUR REEDE
11. Kikkerid. H5P
12. KOOLIS. Jaan Poska Gümnaasium
11. IoT. VR
14. - 16. LÕPUESITLUSED (Liivi 2 - 224) (17.05, 24.05)

Arengumapi küsimused
Veebitahvel 1. rühma arengumappidega
Kasulikke vahendeid
Arengumappide hindamismaatriks

  • Grupp 2

Mis on VOSK?

Lühend VOSK (Võta Oma Seade Kaasa) tõlge ingliskeelsest terminist BYOD (Bring Your Own Device), mis tähendab, et õpilased toovad oma personaalse seadme (nutitelefoni, sülearvuti, tahvelarvuti jne) kooli kaasa ja kasutavad neid õppeprotsessis. Õppijatel nutiseadmete kasutamine lubatud, kuid mitte kohustuslik. Nutiseadmed võimaldavad individuaalset lähenemist, tagasisidet ja õppijad saavad õppeprotsessis ka liikuda.

Esitlus

Millised on VOSKi eelised?

Millised on VOSKi puudused?

Ülesanne seminaris: Äpi valimine

Vaja kolme lahendust: Android, Apple, aga ka brauser.

Alati vaata, kas on all nii Android kui ka Apple äpid. Näiteks, kas sellel vahendil on https://www.haikudeck.com/? Aga Kahootil https://kahoot.com/mobile-app/?

Ülesanne: Leidke koos paarilisega rakendused, mida saaks kasutada VOSK lähenemisega:

  1. esitluste tegemiseks
  2. teadmiste kontrollimiseks (Kahooti mitte valida)
  3. rühmatööks

Oma vastused kirjutage oma digimappi.

Iseseisev ülesanne. Õpilugu

Õpilugu ehk õpistsenaarium on õppeprotsessi kirjeldus, kus on selgitatud õpetaja ja õpilase tegevused, digivahendid, õpikeskkonnad jne. Lisaks vaata Ingrid Maadvere videot õpiloo kohta. Õpilugu ei ole ainult kirjeldus toimunud õppeprotsessi kohta, vaid õpilugusid kirjutatakse ka õpetamise või õppimise ideedest. Kirjuta õpilugu VOSKi kasutamisest oma arengumappi. Näiteid saad vaadata http://vosk.eu/ või http://oppevara.hitsa.ee/opilood/.

Mis on m-õpe?

M­õpe ehk pikemalt mobiilne õpe on suhteliselt uus nähtus haridussüsteemis. O’Malley et al. (2003) on defineerinud m­õppe kui õppimise, mille korral õppija ei pea viibima kindlas asukohas ning kus kasutatakse mobiilse tehnoloogia võimalusi. Mobiilse tehnoloogia alla, mida saab kasutada m­õppes mahutatakse nii nutitelefonid, pihu­ ja tahvelarvutid, GPS seadmed jms seadmed, mida on lihtne endaga kaasa võtta (nt Crompton, 2011; O’Malley et al., 2003). M­õpe võib olla nii formaalne kui ka mitteformaalne, see saab toimuda nii akadeemilises keskkonnas kui ka väljapool seda, olla õpetaja või õppija juhitud (Crompton, 2011). Ajast ja kohast sõltumatuse tõttu hästi paindlik õppemeetod ning laiemad võimalused õppetöö läbiviimiseks. Seega kokkuvõtvalt võib öelda, et m­õpet iseloomustavad (Martin & Ertzberger, 2013) järgmised tunnused: kõikjal toimuv, kontekstuaalne, personaalne, spontaanne, sisaldab informaalset õppimist, audentne, integreeritud igapäevaeluliste tegevustega. Kuna sellega seostub nii enda juhitud õppimine kui ka informaalne õppimine, siis enamasti on m­õpe aktiivõppemeetodeid kasutav õpe. Õppimine toimub situatiivses kontekstis võimalikult loomulikes oludes seotuna reaalse eluga tuginedes õppija varasemale informatsioonile ja konstrueerides uusi teadmisi varasemate teadmiste ning enda tegevuse tulemusena. Tehnoloogia võimaldab laiendada õppimise konteksti ka väljapoole kooli, õppida reaalses keskkonnas, kohandada õpitegevused ja keskkonna personaalse õppija jaoks arvestades tema võimeid ja huvisid. Kõige selle tõttu on õppijal lihtsam õpitut meelde jätta, nad on motiveerituvam ning kanda üle reaalsetele olukordadele. Samas eeldab m­õpe enam õppija poolset õppimise juhtimist. M­õpet saab rakendada kasutades mobiilsete vahendite erinevaid funktsioone. Greer (2009) on välja toonud järgmised võimalused:

  • GPS jms tehnoloogiad võimaldavad analüüsida teekonda, kaardistada teekonda, viia läbi orienteerumismänge jms.
  • Mobiilne otsing ehk visuaalne otsing, kus saab otsida pildi alusel.
  • Kaamera kasutamine pildistamiseks või video filmimiseks teatud teema kohta.

Mõned vahendid m-õppe rakendamiseks:

  • Action Bound https://en.actionbound.com/
  • Endomondo https://www.endomondo.com/

Iseseisev ülesanne. M-õppe kasutamine

Oma arengumappi palun kirjutage, kuidas teie saate kasutada m-õpet oma õppetöös. Võite esitada töö tunnikavana, aga võite ka vabas vormis kirjutada idee, kuidas seda meetodit kasutaksite. Töös peab sisalduma:

  • teema
  • sihtrühm
  • kirjeldus, kuidas m-õpet kasutatakse
  • millist ettevalmistust see õpetajalt ja/või õppijatelt vajab
  • milliseid probleeme võib tekkida selle rakendamiel
  • mis lisaväärtuse selle meetodi kasutamine annab antud teema omandamisel.
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused