Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2019/20 spring
  3. Artificial Intelligence Entry-level Course (LTAT.TK.013)
ET
Log in

Artificial Intelligence Entry-level Course 2019/20 spring

Küsimuste ja/või probleemide korral kirjutage: ti@ut.ee

  • AVALEHT 2021
  • AVALEHT 2020
  • Kursuse korraldus 2020
  • 1. OSA. Sissejuhatus tehisintellekti
  • 2. OSA. Masinõpe
  • 3. OSA. Masinnägemine
  • 4. OSA. Isejuhtivad autod

4.1 Isejuhtimise ajalugu
4.2 Autonoomsuse tasemed
4.3 Sensorid
4.4 Tarkvara
4.4.1 Modulaarne lähenemine
4.4.2 Tehsinärvivõrkudel põhinev lähenemine
4.5 Ohutus
4.6 Test

  • 5. OSA. Keeletehnoloogia
  • 6. OSA. Ärianalüütika
  • 7. OSA. Inimese ja roboti interaktsioon
  • 8. OSA. Tehismõistus meditsiinis
  • Viited ja kirjandus
< eelmine4. OSA sisukordjärgmine >

Lõppsõna

Eksperdid on eriarvamusel, millises ajahorisondis jõuavad isejuhtimise tehnoloogiad laialdasse kasutusse. Kindel on see, et alustatakse lihtsamatest ülesannetest nagu näiteks pakivedu. Siin ongi üheks eestvedajaks Eesti oma idufirma Starship Technologies. Allpool annab Starshipi robotite taju tiimijuht Mihkel Kree ülevaate nende pakirobotite toimimispõhimõtetest:

Isejuhtivate taksode vastu tunneb huvi Eesti idufirma Bolt. Siinkohal olgu ära toodud robootikaeksperdi Rodney Brooksi 2018. aasta jaanuaris tehtud ennustused isejuhtivate taksode kasutuselevõtu osas (vt tabel 1). Igal aastal vaatab ta need ennustused üle ja märgib millised on täitunud ja millised mitte.

Ennustus Varaseim aeg
Esimene juhita taksoteenus ühes Ameerika Ühendriikide suurlinnas, millel on fikseeritud pealetuleku ja mahamineku kohad ning piirangud ilmastikutingimustele ja töötamise ajale. Sisuliselt on tegemist juhita marsruuttaksodega. 2022
Samasugune taksoteenus 10 Ameerika Ühendriikide suurlinnas. Piiranguvälistel aegadel kasutatakse autot koos juhiga (sensorid muutuvad nii palju odavamaks, et sama autot on mõtet kasutada koos juhiga). 2025
Selline taksoteenus on 50 või 100 suuremas Ameerika Ühendriikide linnas. 2028
Juhita taksoteenus suuremas Ameerika Ühendriikide linnas, nii et peatumiskohad pole piiratud. Ala võib olla piiratud. 2032

See lõpetab meie isejuhtivate autode mooduli. Loodetavasti tekkis nüüd parem ettekujutus, kuidas isejuhtivad autod toimivad ja millised on probleemid selles valdkonnas. Nagu eelmisest tabelist näha on meid ootamas huvitavad ajad ning loodetavasti saame oma silmaga näha, kuidas need tehnoloogiad tänavatele jõuavad. Seniks aga kannatust ja edu ülejäänud moodulite läbimisel!

Neljanda mooduli test

Testi leiate Moodle'ist (klikka lingil).


< eelmine4. OSA sisukordjärgmine >
Materjalide kasutamise kohta konsulteerige palun Korduma kippuvad küsimused sektsioonis.
  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment