< eelmine | 4. OSA sisukord | järgmine > |
Lõppsõna
Eksperdid on eriarvamusel, millises ajahorisondis jõuavad isejuhtimise tehnoloogiad laialdasse kasutusse. Kindel on see, et alustatakse lihtsamatest ülesannetest nagu näiteks pakivedu. Siin ongi üheks eestvedajaks Eesti oma idufirma Starship Technologies. Allpool annab Starshipi robotite taju tiimijuht Mihkel Kree ülevaate nende pakirobotite toimimispõhimõtetest:
Isejuhtivate taksode vastu tunneb huvi Eesti idufirma Bolt. Siinkohal olgu ära toodud robootikaeksperdi Rodney Brooksi 2018. aasta jaanuaris tehtud ennustused isejuhtivate taksode kasutuselevõtu osas (vt tabel 1). Igal aastal vaatab ta need ennustused üle ja märgib millised on täitunud ja millised mitte.
Ennustus | Varaseim aeg |
---|---|
Esimene juhita taksoteenus ühes Ameerika Ühendriikide suurlinnas, millel on fikseeritud pealetuleku ja mahamineku kohad ning piirangud ilmastikutingimustele ja töötamise ajale. Sisuliselt on tegemist juhita marsruuttaksodega. | 2022 |
Samasugune taksoteenus 10 Ameerika Ühendriikide suurlinnas. Piiranguvälistel aegadel kasutatakse autot koos juhiga (sensorid muutuvad nii palju odavamaks, et sama autot on mõtet kasutada koos juhiga). | 2025 |
Selline taksoteenus on 50 või 100 suuremas Ameerika Ühendriikide linnas. | 2028 |
Juhita taksoteenus suuremas Ameerika Ühendriikide linnas, nii et peatumiskohad pole piiratud. Ala võib olla piiratud. | 2032 |
See lõpetab meie isejuhtivate autode mooduli. Loodetavasti tekkis nüüd parem ettekujutus, kuidas isejuhtivad autod toimivad ja millised on probleemid selles valdkonnas. Nagu eelmisest tabelist näha on meid ootamas huvitavad ajad ning loodetavasti saame oma silmaga näha, kuidas need tehnoloogiad tänavatele jõuavad. Seniks aga kannatust ja edu ülejäänud moodulite läbimisel!
Neljanda mooduli test
Testi leiate Moodle'ist (klikka lingil).
< eelmine | 4. OSA sisukord | järgmine > |