Materjalid koostas ja kursuse viib läbi
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi programmeerimise õpetamise töörühm
MÕISTEREGISTER
#
% - tähistus jäägi leidmiseks. Näide 5 % 2. 1.4
* - tähistus korrutamiseks. Näide 142857 * 7. 1.4
** - tähistus astendamiseks. Näide 5 ** 2. 1.4
/ - tähistus jagamiseks. Näide 1 / 998001. 1.4
// - tähistus täisosa leidmiseks. Näide 6 // 4. 1.4
A
Alamprogramm - korduvalt kasutatav programmi osa mingi konkreetse alamülesande lahendamiseks.
Algoritm - eeskiri konkreetse ülesande lahendamiseks. 1.1
Andmetüüp - teatud andmehulka iseloomustav tüüp. Levinumad andmetüübid on täisarv, ujukomaarv, sõne ja tõeväärtus. 1.3
F
float() - funktsioon, mis teisendab muu tüüpi väärtuse ujukomaarvuks. Näide float("3.14"). 1.3
Funktsioon - alamprogramm Pythonis.
Funktsiooni defineerimine - Pythonis uue funktsiooni loomine, kasutatakse võtmesõna def ja antakse funktsioonile ka nimi.
H
Hargnemine - vastavalt tingimusele otsuste tegemine. 2.1
I
input() - funktsioon kasutaja sisestuse küsimiseks. Näide input("Sisestage oma nimi: "). 1.5
K
Kasutaja - isik, kes hakkab programmeerija poolt kirjutatud programmi kasutama. 1.5
Kasutaja sisestus - kasutajalt andmete küsimine. Pythonis kasutatakse selleks funktsiooni input(). 1.5
Kilpkonn - pedagoogiline abimees, mis võimaldab visuaalselt demonstreerida programmeerimise käske. Virtuaalset kilpkonna programmeerides saab joonistada erinevaid kujundeid ja jooni. 2.5
L
len() - funktsioon, mis leiab sõne pikkuse. Näide len("Progalused").
M
Muutuja - nimega mälupiirkond, millesse on võimalik väärtusi salvestada. 1.4
Muutuja väärtus - andmed, mida hoitakse muutujas. 1.4
Muutujale väärtuse omistamine - muutujasse andmete salvestamine. Üldkuju on <muutuja nimi> = <väärtus>. 1.4
P
Plokkskeem - algoritmi skemaatiline esitusviis. 1.1
print() - funktsioon andmete väljastamiseks kasutajale konsooli aknas. Näide print("Progalused"). 1.2
Programm - algoritmi esitus arvutile arusaadavas keeles. 1.2
Programmeerimiskeel - programmi kirjutamiseks loodud tehiskeel. 1.2
.py - Pythoni programmi faililained. 1.2
R
randint() - funktsioon, mis genereerib suvalise täisarvu etteantud lõigust. Vaja on importida random moodul. Üldkuju on <randint(start, stop)>. Näide randint(4,10). 2.2
Regulaaravaldis - sõne, milles kirjeldatakse kindlate reeglite alusel moodustatud otsingumustrit.
S
str() - funktsioon, mis teisendab muu tüüpi väärtuse sõneks. Näide str(1991). 1.4
T
Tsükkel - konstruktsioon korduvate tegevuste realiseerimiseks. 3.2
Täisarv - andmetüüp, mis tähistab täisarvu. Lühend on int. 1.4
type() - funktsioon, mille abil leitakse väärtuse andmetüüp. Näide type(1991). 1.3
U
Ujukomaarv - andmetüüp, mis tähistab komaga arvu. Lühend on float. 1.3
V
Valikulause - konstruktsioon valikute (hargnemiste) realiseerimiseks, kasutatakse võtmesõna if. 2.1
W
While-tsükkel - eelkontrolliga tsükkel, mis käivitab tsükli sisus olevad laused seni, kuni jätkamistingimus kehtib. 3.2
* Mõisteregistris esitatud mõistete loetelu ei ole lõplik ja täieneb kursuse jooksul.