Paaristöö
Paaristöö koosneb erinevatest osadest, mis kõik tuleb sooritada sama paarilisega. Kes väga tahab tööd teha üksinda, see võib ka üksinda teha, kuid koos tulevad alati paremad mõtted. Paaristöös valige paariline, kellega teie õpistiil on sarnane. Näiteks te mõlemad soovite maksimaalset tulemust või te mõlemad olete sellised, kes asute tegutsema viimasel hetkel jms. Rääkige läbi oma tugevused ning leppige enne paaristööd kokku tööjaotus, et ei tekiks teisel ootust, et sina just sellega tegeled. Samuti rääkige läbi töökorraldus ja vahendid, mida kasutate töö koostamiseks - näiteks Google jagatud dokument või eelistate saada kokku ning paberil ühiselt skeeme koostada jms. Kui paaristöö ei suju mingil põhjusel, püüdke leida lahendus omavahel läbi rääkides ootused teisele. Kui üks teist otsustab ainest loobuda, siis andke sellest võimalikult kiiresti taeda paarilisele ja ka praktikumi juhendajale. Sellisel juhul saab praktikumi juhendaja arvesse võtta, et algselt planeeritud kahe inimese projekt muutus ühe inimese projektiks ning seda hindamisel arvestada. Vajadusel ka anda soovitusi, kuidas projekti kohandada individuaalseks projektiks, et töö maht liiga suureks ei kujuneks.
Rühmatöö koosneb etappidest, kus iga kord tuleb ka esitada eelmise etapi osa. Järgmist etappi esitades võib ja kui on probleeme, siis isegi peab tegema parandusi esimeses etapis. Need on vaja teha kas teise teksti- või taustavärviga. Eelmiste etappide vead kanduvad paratamatult muidu järgmistesse etappidesse ja neis saadakse seetõttu vähem punkte. Näiteks kui jäetakse I etapis parandamata vigased seoste liigid, siis need vead kanduvad ER mudelisse. Oma mudeli eesmärgiks on demonstreerida, et olete omandanud andmebaaside aine põhilised oskused ja mõisted ning oskate kavandada andmemudelit.
I etapp sooritada 4. õppenädalal ning esitada Moodle'i ülesande vahendiga
I etapi õpijuhis:
Valige valdkond, mille jaoks te koostate oma andmebaasi projekti. Valdkonna valimisel arvestage, et vähemalt üks paarilistest tunneb seda valdkonda hästi. Valdkond võib olla seotud teie hobidega (spordivõistluste korraldamine, laulukooride esinemiskavade koostamine, fotonäituste korraldamine, millegi kollektsioneerimine jne.), huvidega (mingi mängu mängimine, muusikakogu haldamine jne) või tööga (ajutise või alalisega). Palun ärge valige valdkonnaks loengute-praktikumide näidetes toodud andmebaaside valdkondi. Valdkonda valides arvestage ka, et saaksite luua ca 5-6 tabelit/relatsiooni, mis on ka omavahel seotud (kui teete individuaalselt, siis 4-5) ja et oleks vähemalt üks n:m seos.
- Kirjeldage valdkonda ja selle mõisteid – teie valitud valdkond ei pruugi igale teie projekti lugejale s.h õppejõule, kes projekti hindab, olla tuntud.
- Milles on valitud valdkonna probleem? Milliseid kitsaskohti see andmebaas likvideerib?
- Kes on selle andmebaasi kasutajad? Kirjeldage kõiki olulisi kasutajagruppe ja millistele küsimustele need kasutajad andmebaasi abil vastuseid soovivad saada?
- Millised on kasutajate küsimustest tulenevad olemitüübid ja ärireeglitest tulenevad seoste liigid selle andmebaasi korral? Kirjeldage kõiki seoseid olemitüüpide vahel kirjutades nii vastava ärireegli kui ka seose liigi näidates, millistele reaalsuses eksisteerivatele objektidele või nähtustele nad vastavad. Olemitüüpide ja seoste nimed olgu tähenduslikud.
Selle etapi koostamisel on abiks loengu 2 algus, kus Eurovisiooni mudeli puhul tehakse läbi samad punktid. Abistavad materjalid leiate ka Andmebaasi modelleerimine ja ER mudeli loomise läbimäng algusest.
II etapp sooritada 7. õppenädalal
II etapi õpijuhis:
# Korrigeerige mudelit vastavalt saadud tagasisidele näidates ka, milliseid parandusi tegite.
- Leidke olemitüüpidele vajalikud atribuudid. Atribuutide nimed olgu tähenduslikud ning neis ei tohi sisalduda tühikuid ja täpitähti! Lisage ka selgitus, kus põhjendate, miks sellised atribuudid.
- Määrake olemitüüpide võtmed ja põhjendage, miks just need on võtmeteks.
- Koostage ER mudel (olem-seose mudel) oma ülesande jaoks, kasutades mõnda veebipõhist vahendit (näiteks https://gitmind.com/er-diagram-tool.html) või joonistades ja pildistades.
- Esitage oma paaristöö Moodlesse ülesande vahendiga.
Selle etapi koostamisel on abiks loengu 2 teine pool, kus koostasime Eurovisiooni ER mudeli. Abistavad materjalid leiate ka Andmebaasi modelleerimine ja ER mudeli loomise läbimäng
III etapp sooritada 10. õppenädalal
III etapi õpijuhis:
# Korrigeerige oma mudelit vastavalt saadud tagasisidele näidates, milliseid parandusi sisse viisite.
- Leidke atribuutidele vastavad andmetüübid ning põhjendage, miks just sellised andmetüübid.
- Teisendage oma ER mudel relatsioonilisele kujule (loeng 3) ja esitage see mõne graafilise vahendi abil. Näiteks https://www.dbdesigner.net/
- Esitage oma paaristöö Moodlesse ülesande vahendiga.
Abistavad materjalid leiate ka Relatsiooniline mudel ja Relatsioonilise mudeli loomise läbimäng
Hindamine
Kokku on võimalik koguda rühmatööga 12 punkti (igas etapis 4 punkti), arvestusele pääsemise lävend on 6 punkti.
Punktide jagunemine (täpsemad hindamismaatriksid iga etapi kohta on Moodles):
I etapp:
- Valdkonna ja selle mõistete kirjeldus ning kasutajate probleemi väljatoomine - 1 punkt
- Olemitüüpide määratlemine - 1 punkt
- Ärireeglite kirjeldamine ja nendest tulenevate seoste põhjendamine - 2 punkt
II etapp:
- Vajalike atribuutide määratlemine - 1 punkt
- Võtmete määratlemine - 1 punkt
- I etapi korrigeerimine - 0,5 punkti
- Valdkonna kirjeldusel vastava ER mudeli esitamine - 1,5 punkti
III etapp:
- Eelmiste etappide korrigeerimine - 1 punkt
- Atribuutide andmetüüpide määratlemine - 1 punkti
- Relatsioonilisele kujule teisendamine - 2 punkti