Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2019/20 spring
  3. Artificial Intelligence Entry-level Course (LTAT.TK.013)
ET
Log in

Artificial Intelligence Entry-level Course 2019/20 spring

Küsimuste ja/või probleemide korral kirjutage: ti@ut.ee

  • AVALEHT 2021
  • AVALEHT 2020
  • Kursuse korraldus 2020
  • 1. OSA. Sissejuhatus tehisintellekti
  • 2. OSA. Masinõpe
  • 3. OSA. Masinnägemine
  • 4. OSA. Isejuhtivad autod
  • 5. OSA. Keeletehnoloogia
  • 6. OSA. Ärianalüütika
  • 7. OSA. Inimese ja roboti interaktsioon

7.1 Tehisintellekti kehastus
7.2 Inimese ja masina interaktsioon
7.3 Kokkuvõte
7.3 Test

  • 8. OSA. Tehismõistus meditsiinis
  • Viited ja kirjandus
< eelmine7. OSA sisukordjärgmine >

7.3 Kokkuvõte autor: Karl Kruusamäe

Eespool toodud näidete põhjal on võrdlemisi lihtne näha, et isegi nn kitsas tehisintellekt võib oluliselt muuta seda, kuidas inimesed ja tehnoloogia omavahel interakteeruvad. Ent kas see tähendab, et iga inimkasutuses olev masin peab tuginema tehisintellektil? Kindlasti mitte. Inimese ja masina interaktsioon on tegelikult väga keeruline loovusülesanne, kus tuleb kombineerida tehnilist võimekust, tootedisaini, semiootikat, käitumispsühholoogiat ja ilmselt midagi veel. Ka keerulistel masinatel võib teinekord olla imelihtne, kuid samas väga hästi toimiv inimliides. Samas viitavad praegused arengutrendid tehnoloogias, et kõige intuitiivsema mooduse robotitega suhtlemisel saame, kui kasutame tehisintellekti algoritme, et paremini hinnata inimese soove masina kasutamisel. On üks vana Murphy seadus: “Arvutiprogramm teeb seda, mida te käsite tal teha, ja mitte seda, mida te tahate, et ta teeks.” Tehisintellekti algoritmide areng suudab meile ühe kindlamini pakkuda arvutiprogramme, mis panevad masinad tegutsema nii, nagu me seda tahame.


< eelmine7. OSA sisukordjärgmine >
Materjalide kasutamise kohta konsulteerige palun Korduma kippuvad küsimused sektsioonis.
  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment