< eelmine | 7. OSA sisukord | järgmine > |
7.3 Kokkuvõte autor: Karl Kruusamäe
Eespool toodud näidete põhjal on võrdlemisi lihtne näha, et isegi nn kitsas tehisintellekt võib oluliselt muuta seda, kuidas inimesed ja tehnoloogia omavahel interakteeruvad. Ent kas see tähendab, et iga inimkasutuses olev masin peab tuginema tehisintellektil? Kindlasti mitte. Inimese ja masina interaktsioon on tegelikult väga keeruline loovusülesanne, kus tuleb kombineerida tehnilist võimekust, tootedisaini, semiootikat, käitumispsühholoogiat ja ilmselt midagi veel. Ka keerulistel masinatel võib teinekord olla imelihtne, kuid samas väga hästi toimiv inimliides. Samas viitavad praegused arengutrendid tehnoloogias, et kõige intuitiivsema mooduse robotitega suhtlemisel saame, kui kasutame tehisintellekti algoritme, et paremini hinnata inimese soove masina kasutamisel. On üks vana Murphy seadus: “Arvutiprogramm teeb seda, mida te käsite tal teha, ja mitte seda, mida te tahate, et ta teeks.” Tehisintellekti algoritmide areng suudab meile ühe kindlamini pakkuda arvutiprogramme, mis panevad masinad tegutsema nii, nagu me seda tahame.
< eelmine | 7. OSA sisukord | järgmine > |