Kodutööd ja reeglid
Kirjalik kodutöö
Iga teemadeploki kohta tuleb kirjalik kodune ülesanne, mille raames on vaja lahendada ka mõni praktiline ülesanne. Osa praktilistest ülesannetest lahendatakse praktikumides, seega soovitame praktikumidest osa võtta.
Suur osa kodutööde küsimustest pärineb loengus käsitletust. Seega soovitame loengutes osaleda ning kaasa mõelda, vastasel korral kulub kodutööde lahendamiseks oluliselt rohkem aega. Kokku on võimalik kodustest ülesannetest koguda 45 punkti.
Lisaks on võimalik kirjutada arutlevas stiilis essee, mis annab kuni 10 punkti. Selleks, et oleks motivatsiooni loengute sisu üle korrata on iga loengu kohta Moodle test. Loengute kohta käivad testid annavad kokku 5 punkti.
Õppejõud võib anda boonuspunkte tudengitele, kes on paistnud silma aktiivsusega, teadmiste tasemega või lisategevustega, mis on seotud infoturbe ainega. Boonuspunktide andmine ei kuulu vaidlustamisele.
Eksamile pääsemiseks on vaja kodustest töödest, esseest ja testidest koguda vähemalt 40 punkti. Plagiaadijuhtumite ennetamiseks palume teil tutvuda kohe semestri alguses viitamisreeglitega, mis asuvad selle sama lehe lõpus.
Loengutestide täpsemaid tulemusi näete Moodle keskkonnast. Kokkuvõtva tulemuste tabeli leiate siit: vajuta siia, et näha tulemusi.
Testid
Loengus räägitu kohta tulevad Moodle lühitestid, millele loengus osalenud tudengid peaksid enamasti oskama mõne minutiga vastata. Siiski soovitame enne testi tegemist loengumaterjalid üle lugeda, sest küsimus võib pärineda ka aine kodulehel olevatest loengumaterjalidest.
Semestri jooksul on võimalik testidest koguda kuni 5 punkti. Testile saab vastata üheksa päeva jooksul pärast loengu toimumist ning testile vastamiseks on aega 15 minutit. Juhul kui vastavas loengus ei olnud võimalik osaleda, siis tuleks aine kodulehel olevad loengumaterjalid iseseisvalt läbi töötada. Teste on võimalik järgi teha ainult väga mõjuva põhjuse korral (näiteks arstitõendi olemasolu korral).
Teste saate lahendada Moodle keskkonnas.
Essee
Semestri jooksul peaks iga tudeng kirjutama ühe essee. Juhul kui esseed ei esitata, siis kaotab tudeng kümme punkti. Essee eesmärgiks on näidata, et tudeng suudab teema või probleemi üle arutleda. Oluline on aru saada, et tegu ei ole referaadiga. Kirjeldav stiil võib olla sobiv sissejuhatuses kui on vaja lugejale teemat tutvustada. Hea essee sisaldab viiteid, mis aitavad kirjutaja väiteid põhjendada. Samas ei saa esseeks lugeda kokku kopeeritud sisu isegi juhul kui kasutatud on tsiteerimist.
Tudengi väärtushinnangutel põhinevaid seisukohti ei hinnata, aga hinnatakse arutelu, loogikat, essee ülesehitust, sisu kvaliteeti, sisu relevantsust infoturbega ning stiili ja õigekeelt. Tingimustele vastava tulemuse eest on võimalik saada kuni kümme punkti. Väga hea arutleva essee eest võib õppejõud anda kuni 2.5 boonuspunkti.
Juhul kui sobivat teemat allpool olevas nimekirjas ei leidu, siis võib tudeng ka ise teema valida või välja pakkuda, aga see peab seostuma infoturbes käsitletuga. Kahtluse korral tuleks teema õppejõuga kooskõlastada. Soovitame valida teema, mis on teie jaoks huvitav või mille kohta on teil rohkem teadmisi. Selleks, et kirjutada head arutlevat esseed on vaja valitud teema ja probleem enda jaoks arusaadavaks teha.
On oluline tähele panna, et erinevate teemaplokkide jaoks on erinevad tähtajad. Näiteks kui tudeng tahab kirjutada esimesse teemadeplokki kuuluval teemal (privaatsus, anonüümsus, krüpteerimine, nutiseadmed), siis tuleb essee esitada hiljemalt X. märtsil. Pärast tähtaega (esimese teemaploki korral X. märts) pole enam võimalik vastavaid teemasid kasutada. Teise teemaploki üldiseks nimeks võiks olla avaliku võtme infrastruktuur ja teenused. Kolmanda teemaploki moodustavad autentimine ja erinevad ründed.
Valige juba semestri alguses teema, mis teile huvi pakub.
Esseede teemad:
- Esimene teemadeplokk (tähtaeg 10. märts)
- Üksikisiku privaatsus vs rahvuslik julgeolek
- Anonüümsuse hind - kas anonüümsus on saavutatav?
- <enda poolt välja pakutud teema>
- Teine teemadeplokk: (tähtaeg 21. aprill)
- E-hääletamine ja demokraatia
- E-hääletamise usaldusväärsus
- Kuidas otspunktkrüpteerimine mõjutab ühiskonda?
- ID-kaart ja selle mõju ühiskonnale
- Kas krüptoraha on ..?
- <enda poolt välja pakutud teema>
- Kolmas teemadeplokk (tähtaeg 26. mai)
- Privaatsus IoT ajastul
- IoT turvalisus
- Mis on kübersõda?
- <enda poolt välja pakutud teema>
Nõuded esseele:
- 2 - 3 lehekülge sisu (A4, 1.5 reavahega) + viited (min 2lk sisu ja lisaks sellele viited).
- Eesmärgiks on näidata oskust vastaval teemal arutleda (essee ei ole referaat).
- Tuleks järgida arutleva essee struktuuri:
- sissejuhatus - lugeja tähelepanu köitmine, taustainfo, probleemi püstitus
- sisu - väited, arutelu, vastuargumendid (teise poole vaatenurk)
- kokkuvõte - miks teema käsitlus on oluline, jne.
- Sisu peab olema kuidagi seotud infoturbe kursusel käsitletavate teemadega ja valitud teemaplokiga.
- Kirjutada võib kas eesti või inglise keeles.
- Keelekasutus peab olema korrektne.
- Olulised mittetriviaalsed faktilised väited peaksid tuginema viidetele.
- Essee peab olema esitatud PDF failina.
Essee hindamine:
- punktijaotus:
- teema, sisu relevantsus - 2p
- keel, stiil, struktuur - 2p
- probleemi püstitus ja arutelu - 6p
- automaatsed miinuspunktid:
- sisu ei vasta teemale = tulemuseks 0p
- kopeeritud teksti ilma tsiteeringuta = vt. plagiaadi kohta käivaid reegleid, 0p
- tegemist pole arutleva esseega = -5p
- iga oluline kirjaviga (komavigu pigem ei arvesta) = -0.2p
- oluline faktiväide on esitatud ilma viiteta = -0.5p
- sissejuhatus on puudu = -2p
- kokkuvõte on puudu = -2p
- essee on liiga lühike, ~1.5lk = -2.5p
- essee on liiga lühike, ~1lk = -5p
- essee on liiga lühike, vähem kui 1 lk sisu = tulemuseks 0p
- essee on liiga pikk, rohkem kui 3.5lk sisu = -2p
- essee on liiga pikk, rohkem kui 4lk sisu = -5p
- koosneb peamiselt kolmandate isikute arutelust (tsiteeritud arutelu), endapoolne arutelu on puudu = -5p
Lahenduse esitamise
Essee tuleb esitada järgneva vormi abil. Lahendus tuleb esitada PDF kujul.
4. Essee - esitage lahendus PDF kujul!Reeglid lahenduste esitamise kohta
Lahendused tuleb esitada tähtajaks oleva päeva keskööks, kokkuleppeliseks ajavööndiks on GMT+2. Tähtajaga samal päeval on erandkorras lubatud kuni 45 minutiline hilinemine, st. alates järgmise päeva 00:45-st võib rakenduda hilinemise koefitsient. Iga hilinenud päeva eest väheneb maksimaalne võimalik tulemus 10 protsendipunkti võrra.
- 1 päev hilinemist - maksimaalne tulemus on 90%
- 2 päeva hilinemist - maksimaalne tulemus on 80%
- 3 päeva hilinemist - maksimaalne tulemus on 70%
- jne.
Rohkem kui üheksapäevase (mõjuva põhjuse tõttu toimunud) hilinemise likvideerimine toimub kokkuleppel õppejõududega. Juhul kui te ei saa haiguse või mõne olulise sündmuse tõttu lahendust õigeaegselt esitada, siis tuleb sellest võimalikult vara emaili teel teada anda. Kui hilinemine on põhjendatud, siis saab kokkuleppel õppejõududega kas lisaaega, lisaülesandeid või asendusülesande. Kui info hilinemise kohta edastatakse õppejõududele tähtajaga samal päeval või pärast tähtaega, siis see ei lähe arvesse (va. arstitõendi olemasolu korral).
Reeglid viitamise, koostöö ning plagiaadi kohta
Võõra teksti lisamisel (kopeerimisel) enda lahendusse on vaja kasutada tsiteerimist, sest muidu loetakse vastus plagiaadiks. Tsiteerimist on vaja kasutada ka siis, kui lause kopeeritakse aine kodulehelt. Võõrast allikast pärinevate faktide, mõtete, ideede ja info kasutamisel tuleb kasutada viitamist (seda ei pea tegema kui tegu on üldteada infoga). Viitamise puudumisel võidakse kodutöö tulemuseks märkida automaatselt 0 punkti.
Varjatud kujul kellegi teise teksti esitamist loetakse plagiaadiks. Teise tudengi lahenduse esitamist loetakse plagiaadiks ja sellel juhul saavad mõlemad tudengid tulemuseks 0 punkti. Plagiaadijuhtumi korral lähtume õppekorralduseeskirjast (peatükk IX.10. Akadeemiline petturlus ja vääritu käitumine) ning juhtum edastatakse õppeprodekaanile.
205. Kui üliõpilane on toime pannud akadeemilise petturluse või muul viisil vääritult käitunud, on õppeprodekaanil kohustus [jõustub 04.09.2017] 205.1. teha üliõpilasele noomitus või 205.2. teha õppeprorektorile esildis üliõpilase eksmatrikuleerimiseks.
Kui mitu tudengit arutavad ülesannet koos, siis tuleb lahendusele lisada vastav märge koos osalenud tudengite nimedega. Kodutöö üle arutamine on lubatud, aga pärast arutelu peab iga tudeng kirjutama vastuse iseseisvalt (kaastudengi lahendust, lauseid või lauseosasid ei ole lubatud lugeda ega kopeerida).
Juhul kui tudengid on ülesannet koos arutanud, aga lahenduses puudub vastav märge, siis loetakse lahendus plagiaadiks ja mõlemad tudengid saavad tulemuseks 0 punkti. Juhul kui tudengid on teinud koostööd ja selle kohta töösse ka märke lisanud, aga lahendus on ilmselgelt teise tudengi pealt kopeeritud (st mitte iseseisvalt sõnastatud), on tulemuseks samuti 0 punkti. Sellistel juhtudel käitume vastavalt õppekorralduseeskirjale.
Samuti ei tohi tudeng näidata enda lahendust kaastudengile kui kaastudeng pole veel oma kodutöö viimast versiooni esitanud. Vastava reegli rikkumise tulemusena toimunud plagiaadijuhtumi korral karistatakse mõlemaid osapooli.