Infotehnoloogia koolis
Sisu lühikirjeldus
Antakse ülevaade infotehnoloogia kasutamise võimalustest koolis andmete haldamisel, õpetaja igapäevatöös ja ainete õpetamisel.
Kursuse lühilink: http://lingid.ee/itkoolis
Ajakava
- 16.02 Sissejuhatus (Tauno, Piret, Merilin)
- 23.02 VABA
- 02.03 Arengumapp ja sotsiaalmeedia (Piret)
- 09.03 Videotehnoloogia ja ekraanivideod (Tauno)
- 16.03 Programmeerimine ja robootika põhikoolis (Tauno)
- 23.03 KOOLIKÜLASTUS. Tamme Gümnaasium. Haridustehnoloogia
- 30.03 VABA
- 06.04 Operatsioonisüsteemid (Merilin)
- 13.04 VOSK ehk nutiseadmed (Merilin ja Piret)
- 20.04 Programmeerimine ja robootika gümnaasiumis. Digispark (Tauno, Alo)
- 27.04 Interaktiivsed tahvlid (Merilin ja Piret)
- 04.05 KOOLIKÜLASTUS. Tamme Kool. Arvutijuhitav tikkimismasin
- 11.05 KOOLIKÜLASTUS. Tartu Erakool. 3D printimine
- 18.05 Arengumapi esitlused (Merilin ja Piret)
- 25.05 Arengumapi esitlused (Merilin)
- 01.06 Arengumapi esitlused (Piret)
Kursuse läbinud õppur
- Suudab kirjeldada infotehnoloogia (IT) kasutamisvõimalusi õpilase, õpetaja ja kooli administratsiooni töös ning huvitegevuses.
- Tunneb ja oskab käsitseda koolidele kättesaadavaid arvuti lisaseadmeid (skänner, dataprojektor, digifotoaparaat, digivideokaamera) ning nendega seotud tarkvara.
- Suudab kirjeldada IT kasutusvõimalusi erinevate õppeprotsesside korral klassis ja iseseisval õppimisel.
- Suudab klassifitseerida õpitarkvara pakette.
- Oskab üld- ja õpitarkavara paketti uurides planeerida selle kasutamist õppetöös, oskab hinnata paketi tugevaid ja nõrku külgi.
- Osaleb edukalt õppurina veebipõhises õpikeskkonnas.
- Orienteerub IT-alases kooliga seotud normdokumentatsioonis, leiab vastavad dokumendid vajadusel veebist.
- Omab isiklikku seisukohta IT haldamisel koolis (arvutite paigutus, juurepääs, õigused, kohustused, jne.)
- Kasutab infotehnoloogiaga seotud termineid eesti keeles korrektselt.
Kursusel arvestuse saamiseks tuleb
- esitada digitaalne arengumapp, milles on kõikide teemade kohta arutelu, praktikumide jooksvad ülesanded ja mida õpiti ning mida õpti teistelt nende teemade kohta;
- esitleda oma arengumappi lõpuseminaris ja retsenseerida ühe kaasõppija arengumappi;
- osaleda vähemalt 2 koolikülastusel ja esitada nende kohta refleksioon digitaalses arengumapis.
Läbiviijad
- Piret Luik (piret.luik@ut.ee)
- Tauno Palts (tauno.palts@ut.ee)
- Merilin Säde (merilin.sade@ut.ee)