4. praktikumi harjutused
1. Korrutamine
Kirjuta programm, mis korrutab kasutaja poolt sisestatud 2 positiivset täisarvu korrutamistehet kasutamata.
2. Paprikasupp
Kausitäis paprikasuppi jahtub minuti jooksul 19% võrra supi ja ruumi temperatuuride vahest. Koosta programm, mis väljastab supi temperatuuri iga minuti kohta, kui supi algtemperatuur on 90 kraadi. Ruumi temperatuur on 20 kraadi.
Hoiatus: ole ettevaatlik tsükli jätkamistingimusega! Kui lased supil jahtuda 20 kraadini, pead väga kaua ootama. Mõtle ja/või proovi järele, miks.
3. Lahingu simulatsioon
Troll ja Kangelane alustavad võitlust mõlemad 100 elupunktiga. Iga rünnakuga kaotab kumbki 0...5 elupunkti (konkreetne elupunktide kaotus valitakse juhuslikult, kummagi tegelase jaoks eraldi). Kirjuta programm, mis esitab võitluse käiku. Selleks, et põnevust ülal hoida, esita iga rünnaku tulemus väikese viivitusega:
from time import sleep ... sleep(1)
Programm peaks välja tooma ka võitja.
Lisa. Muuda programmi selliselt, et Kangelane võib saada suuremaid vigastusi kui Troll aga see-eest on tal võimalus end aeg-ajalt ravida.
4. Siinus
Joonista kilpkonnaga väikestest sirglõikudest koosnev siinusfunktsiooni graafik. Lisa võrdluseks ka koosinuse graafik.
Vihje: https://docs.python.org/3/library/turtle.html#turtle.goto
5. Arvamismäng
Kirjuta numbriarvamismäng ümberpööratult – kasutaja valib arvu ja arvuti arvab. Iga pakkumise peale peaks kasutaja ütlema, kas otsitav arv on suurem või väiksem.