Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2018/19 sügis
  3. Arvutimängude loomine ja disain (MTAT.03.263)
EN
Logi sisse

Arvutimängude loomine ja disain 2018/19 sügis

  • Main
  • Lectures
    • Homework 1
    • Homework 2
    • Homework 3
  • Labs
    • Lab1 Introduction to Unity
    • Lab2 Unity Components
    • Lab3 & 4 Space Game
    • Lab5 Project Setup
    • Lab6 Tower Defence
    • Lab7 Tower Defence GUI & Buildings
    • Lab8 Tower Defence Content
    • Lab9 Blender Tree
    • Lab10 Sounds
    • Lab11 Animations
    • Lab12 Level Design
    • Lab13 Editor Extensions
    • Lab14 Lighting
    • Lab15 Procedural Generation
  • Projects
    • Design Document
  • Links

Lab 15 - Procedural Generation (Deadline 19.12 10.00)

Max Score: 1 point (you only have to submit an image)

The goal of this lab is to create a shader that combines multiple layers of noise to generate heightmap for a terrain. Here are some examples of how your terrain might look like:

Base files: http://optimatica.eu/courses/ProcGen/ProceduralBaseFile.zip

Task:

  • Create a new Unity 3D project, add base files.
  • Create materials for Terrain and MapData shaders.
  • Add a cube object to the scene with the terrain material and terrain script.
  • Add another camera to the scene, rename it "Render Camera".
  • Adjust your Render Camera: projection = orthographic, size = 0.5, ClippingPlanes = (5, 10), ViewportRect = (0, 0, 1, 1).
  • Add MapRenderer script to the Render Camera.
  • Remove Render Camera Audio Listener, GUI Layer, and Flare Layer components.
  • Add a quad to your scene such that it fills the Render Camera.
  • Drag the quad under the Render Camera.
  • Add your map data material to the quad.
  • Increase CountX and CountY values in the Terrain script.
  • Make sure your game generates bumpy terrain once you hit "run" button.
  • Edit your Terrain shader, adding different color values according to the heights.
  • Edit your MapData shader turning it into Billow or Ridged noise as shown in the Lecture.

Submission

Only submit a picture of your generated terrain.

15. Lab 15 - Procedural Generation
Sellele ülesandele ei saa enam lahendusi esitada.
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused