Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
    • Funktsioonid
      • Funktsiooni välja kutsumine
      • Funktsiooni argumendid
      • Funktsiooni töö tulemuse tagastamine
      • Lokaalsed ja globaalsed muutujad
    • Objektid
      • Objekti loomine
      • Objekti algväärtustamine
      • self
      • Miks on objektid head?
      • Näide
    • Mida õppisid?
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Funktsioonid

Funktsiooni argumendid

Funktsiooni argument on info, mida saame funktsioonile anda ja see kirjutatakse funktsiooni sulgude sisse. Sellist info funktsioonile andmist nimetatakse funktsioonile argumentide andmiseks.

Mõistete veel rohkem segamini ajamiseks kutsuvad osad programmeerijad funktsiooni sulgudesse lisatud infot ka parameetriks. Suurt vahet neil kahel mõistel tegelikult ei ole. Erinevus tuleb inglisekeelsete sõnade kasutamise eripärast. Seega kui ma annan info funktsioonile tema väljakutsumise hetkel, siis kutsutakse seda infot argumendiks ning kui ma kasutan saadud infot funktsiooni sees millegi tegemiseks, siis parameetriks.

Vaatame seda sama arvutamise näidet, aga nüüd koos argumendiga funktsioonis.

Näiteprogrammis muutus see, et funktsioon kasutab oma töös nüüd ka talle antud infot (argumenti). Argumenti vastus kasutatakse funktsiooni sees print käsus.

Argument antakse funktsioonile tema väljakutsumise hetkel.

Antud näites on funktsiooni definitsioonis ja funktsiooni väljakutsumisel kasutatud ühte ja seda sama muutuja nime vastus. Kuid soovitav on seda mitte teha. Muutujanimed (ka argumendi nimed) võivad olla funktsiooni sees täiesti erinevad nendest, mida kasutatakse funktsiooni väljakutsumise ajal.

Argumente võib funktsioonil olla ka mitmeid, igale argumendile tuleb anda oma nimi. Funktsiooni väljakutsumisel on oluline väärtuste järjekord, mis sulgude sisse kirjutatakse.

Vaatame ka videot, kus on nüüd juba veidi keerulisema funktsiooni defineerimise näide, kus on ka argumendid.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment