Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Types of programming tasks
ET
Log in

Types of programming tasks

  • Avaleht
  • Tea ja mõista

Tuvasta
Kontrolli
Selgita

  • Rakenda ja analüüsi
  • Sünteesi ja hinda
  • Soovitused kontrolltööks
  • Kasutatud materjalid
  • Autorid

Tuvasta

Kirjeldus: Tunne sõnavara, funktsioone, konstruktsioone.
Lahenduskeskkond: Lahendatakse arvutit jt abivahendeid kasutamata.

Ülesanded:
Näiteülesande nägemiseks/peitmiseks klikka tüübile.

  • Nimeta funktsioon, mis…
  • Nimeta funktsioon, mille abil saab kontrollida, kas järjend või sõne sisaldab otsitavat üksust.
  • Nimeta funktsioon, mis leiab järjendi või sõne elementide arvu.
  • Kirjelda, mida teeb/kuidas toimib funktsioon…
  • Kirjelda, mis andmestruktuuri või -tüübiga kasutatakse ning mida teeb funktsioon sorted.
  • Kirjelda, mis andmestruktuuri või -tüübiga kasutatakse ning kuidas toimib funktsioon append.
Siin on võimalus eristada kaht varianti (selgita ka õpilastele!):
  • mida teeb piisab märksõnast üldise tegevuse kohta
  • kuidas toimib vajab pikemat selgitust (nt kas muudab algset või tagastab jne).
  • Ühenda selgitus ja funktsiooni nimi / andmestruktuur ja nimetus.
  • Ühenda kirjeldus tehtemärgiga:
jagamine (vastuseks ujukomaarv) //
täisosa leidmine %
jäägi leidmine /
  • Võrdle etteantud funktsioone/struktuure/konstruktsioone.
  • Võrdle for ja for-range tsükleid.
  • Võrdle meetodeid strip ja split.
    • Juurde võib kirjutada ka märksõnad, näiteks tööpõhimõte, tulemused, andmetüübid jne.
  • Liigita konkreetne osa koodist.3
  • Mis andmetüüpi on muutuja tulemus väärtus?
    nimi = "Mari"
    vanus = 15
    tulemus = 12.34
  • Nimeta muutuja(d), mille väärtus on float-tüüpi.
    tuul = 3
    puhang = 7
    sademed = 0.0
    temp = 7.3
    tajutav = 4.0
Vaata ka Seosta, "Leia üles teatud konstruktsioon või selle osa".
  • Kirjuta 1 rida koodi (väike ülesanne ühe funktsiooni kasutamise kohta).3
  • Tükelda muutuja lõik väärtus tabulaatorite (taanete) kohalt järjendisse.
  • Leia muutuja aastad suurim väärtus.
  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment