Selgita ja analüüsi
Kirjeldus: Analüüsi etteantud koodi, selgita programmi tööd.
Lahenduskeskkond: Lahendatakse arvutit jt abivahendeid kasutamata.
Ülesanded:
Näiteülesande nägemiseks/peitmiseks klikka tüübile.
- Selgita oma sõnadega programmi üldist tööd. Märkus: REL on rahvastiku ja eluruumide loendus
rel2011 = ["luterlane", "õigeusklik", "baptist", "maausuline", "jehoovatunnistaja", "vanausuline", "katoliiklane", "taarausuline"] rel2000 = ["luterlane", "õigeusklik", "baptist", "vanausuline", "jehoovatunnistaja", "nelipühilane", "katoliiklane", "adventist"] erinevused = [] for u1 in rel2011: if u1 not in rel2000: erinevused += [u1] for u0 in rel2000: if u0 not in rel2011: erinevused += [u0] print(erinevused)
- Selgita oma sõnadega programmi üldist tööd. Märkus: REL on rahvastiku ja eluruumide loendus
- Selgita, (mis ja) miks kuvatakse programmi käivitamisel käsureale.
sõnad = ['käik', 'hind', 'a', 'ebe', 'sammas', 'kellu', 'isegi'] samu = 0 for sõna in sõnad: if len(sõna) > 1 and sõna[0] == sõna[-1]: samu += 1 print(samu)
- Selgita, (mis ja) miks kuvatakse programmi käivitamisel käsureale.
Selle ülesande võiks kokku panna Kontrolli ülesandega, kus on vaja leida programmi tulem. Õpilane võib küll olla koodist õigesti aru saanud, kuid kusagil on tulnud sisse väike näpuviga ning kahe tüübi ühildamisel ei karista me teda väikese vea eest.
- Kommenteeri koodi - miks on järgmine koodiosa või märgitud tingimuslause haru vajalik (ette on antud nõutud kohad, tingimuslauses esimene kommentaar eeldab antud haru kirjeldust).
#Sõnad: https://www.emakeeleselts.ee/omakeel/2008_2/OK_2008-2_08.pdf, lk 61 s6nad = ['väga', 'lühidalt', 'ja', 'kokkuvõtlikult', 'öeldes', 'oli', 'keeletalgute', 'puhul', 'tegemist', 'üritusega', 'kus', 'kõigil', 'keelehuvilistel', 'eelkõige', 'aga', 'koolilastel', 'tuli', 'öelda', 'lauseid', 'mis', 'nende', 'arust', 'oleksid', 'eesti', 'keelele', 'iseloomulikud', 'ning', 'samas', 'eestlase', 'kõrvale', 'kaunid', 'kuulata'] # s6nad.sort() samaAlgus = [] for s6na in s6nad: if len(samaAlgus) == 0 or samaAlgus[0][0] == s6na[0]: # samaAlgus.append(s6na) elif samaAlgus[0][0] != s6na[0]: # print(samaAlgus) samaAlgus = [] # if len(samaAlgus) != 0: print(samaAlgus)
- Kommenteeri koodi - miks on järgmine koodiosa või märgitud tingimuslause haru vajalik (ette on antud nõutud kohad, tingimuslauses esimene kommentaar eeldab antud haru kirjeldust).
Ülesanne võib seisneda ka selles, et õpilane peab ise koodi loogilisteks osadeks jaotama ja igale valitud osale selgitava kommentaari lisama.
- Mis tingimustel lõpetatakse tsükli sisu täitmine?.
objektid = ["ananass", "banaan", "daaliamugul", "füüsal", "hernes"] arvamus = input("Milline element ei sobi hulka?: ") i = 0 while arvamus.lower() != "hernes": if arvamus not in objektid: print("\tObjektid on:", objektid) i += 1 print("Arvatud on",i,"korda.") if i >= 10: break arvamus = input("Milline element ei sobi hulka?: ") print("Hulka ei sobi hernes.")
- Mis tingimustel lõpetatakse tsükli sisu täitmine?.
Kuna gümnaasiumi programmis ajalise keerukuse hindamist ei õpetata, ei ole selle kohta ka ühtki näidet.