Creative Commons 4.0 CC-BY litsents
<< 16. tund | Sisukord | 18. tund >> |
17. tund. Eseme modelleerimine
Õpitulemused
Tunni läbimisel:
- Loon olemasoleva eseme mudelit programmiga SketchUp
- Lisan loodud esmele sobiva tekstuuri
Teemad:
- SketchUp programmi tutvustus
- Olemasoleva 3D-objekti modelleerimine
Mõisted: Tekstuur
Eseme modelleerimine
Lihtsamaid 3D-mudeleid oskad sa modelleerida keskkonnas 3dc, pannes mudeleid kokku erinevatest kujunditest.
Reaalelulisi 3D-mudeleid luuakse aga programmiga SketchUp, kus on tunduvalt rohkem võimalusi mudelite loomiseks, näiteks on seal võimalik muuta mudeleid välimuselt tõetruumateks, kasutades tekstuure ja varjutamist.
Järgnevates tundides tutvumegi selle programmi internetikeskkonna võimalustega. Tooli modelleerimiseks vaata järgnevaid slaide või videosid, kus on esitatud samm-sammulised juhendid.
Pikem ja põhjalikum video:
https://www.youtube.com/embed/RcrM7rbT0aU?ecver=1T
Lühem ja lihtsam video:
https://www.youtube.com/embed/AlbtthuQg-c?ecver=1T
Iseseisvad ülesanded:
- Loo juhendi järgi tooli mudel
- Lisa ekraanipildid tehtust õpimappi.
- Lisaülesanne kiirematele: Proovi kätt veel mõne mööblieseme modelleerimisel, näiteks laud, voodi, riiul, kapp jne.
Mõisted koos seletustega:
Tekstuur - objekti väljanägemine, mis annab objektidele realistliku välimuse
Viited:
- iMarkenvard. (2009). How to make a chair in Google Sketchup https://www.youtube.com/watch?v=X1Xy3c-oJRU
- Rinde, A. Multimeedium, 3D http://www.cs.tlu.ee/~rinde/mm_materjal/pdf/mm_3D.pdf
<< 16. tund | Sisukord | 18. tund >> |