Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. AppInventor
EN
Logi sisse

AppInventor

  • 1. Sissejuhatus
  • 2. Programm
  • 3. Muutuja
  • 4. Tingimuslause
  • 5. Järjend
  • 6. Alamprogramm
  • 7. Andmevahetus

1) Mis on programm?

2) Praktiline näide

3) Ülesanded 1-2 väiksemat, 1 suurem valikuline :)

2. Tutvume App Inventoriga

Eesmärk:

  • Oskad selgitada, mis on programm.
  • Oskad lisada programmile ekraanile erinevaid komponente: silte, nuppe, pilte, paigutushaldurit.
  • Oskad lisada programmile uusi ekraane ja muuta nende kujundust.
  • Oskad programmeerida nuppu, et sellele vajutades vahetuks ekraan.

Kodukanti tutvustava mobiilirakenduse loomine

LAE ALLA TÖÖLEHT

Kodukandi rakenduse tegemist aitavad 3 videot:

Video 1. Kodukandi rakendus. Struktuur ja avaleht

https://www.youtube.com/watch?v=TSiwtN9M_xg

Video 2. Kodukandi rakendus. Info-, pildi- ja lingileht

https://www.youtube.com/watch?v=jul-AKxXzEw

Video 3. Kodukandi rakendus. Kujundus

https://www.youtube.com/watch?v=2W2wJE_Rb00

Mis on programm?

Oleme kasutanud mitmeid mobiilirakendusi enda telefonis. Küll aga hoopis ägedam on ise mobiilirakendus teha! Arvutile käskude andmist ehk mobiiliprogrammi loomist nimetataksegi programmeerimiseks. Programm kirjutatakse mingis programmeerimiskeeles. Programmeerimiskeeli on olemas mitmeid sadu, võib-olla tuhandeid. Nagu loomulike keelte puhul on ka üks programmeerimiskeel mõne teisega sarnasem, mõnest jälle erinevam. Meie kasutame mobiilirakenduste programmeerimiseks keskkonda App Inventor, mis oma olemuselt sarnaneb Scratchile. Mõlemad programmeerimiskeskkonnad on ülesehitatud selliselt, et programmeerimisel ei peaks palju trükkima, vaid arvutile andavad käsud on esitatud plokidena

Kodukanti tutvustav programm

Teeme App Inventoriga tutvumiseks mobiilirakenduse ehk programmi, mis tutvustab kodukanti. Näites loome Kadrinat tutvustava programmi, mis sisaldab nelja lehekülge (Screen):

  • Avaleht, mis sisaldaks pealkirja, lühitutvustust ja nuppe teistele lehekülgedele.
  • Infoleht, kus on tutvustav info kodukandi kohta ja ka nupp, millele klikkides saab tagasi avalehele.
  • Pildileht, kus on kodukanti tutvustavad pildid ja ka nupp, millele klikkides saab tagasi avalehele.
  • Lingileht, kus on on kodukanti tutvustavad lingid ja ka nupp, millele klikkides saab tagasi avalehele.

LAE ALLA TÖÖLEHT

Ülesanne 1

Tee enda kodukanti tutvustav mobiilirakendus, kus on leheküljed:

  • Lehekülg, mis oleks avaleht ja sisaldaks pealkirja, lühitutvustust ja nuppe teistele lehekülgedele.
  • Lehekülg, kus on kodukanti tutvustav info ja ka nupp, millele klikkides saab tagasi avalehele.
  • Lehekülg, kus on kodukanti tutvustavad pildid ja ka nupp, millele klikkides saab tagasi avalehele.
  • Lehekülg, kus on kodukanti tutvustavad lingid ja ka nupp, millele klikkides saab tagasi avalehele.

NB! Keegi ei keela lehekülgi juurde teha. Näiteks vaatamisväärsuste kohta.

Ülesanne 2

Tee vähemalt kolme ekraaniga tutvustav mobiilirakendus, mis sisaldaks nii infot, pilte kui ka veebiaadresse. Mobiilirakenduse teema vali ise. Näiteks:

  • Lemmikhobist
  • Lemmikloomast
  • Lemmikspordist/sportlasest
  • Lemmikbändist
  • ..

Proffidele

Kujunda valminud mobiilirakendus:

  • Muuda taustavärvi või lisa taustapilt.
  • Muuda nuppude värvi, suurust ja paiguta neid paremini.
  • Joonista ise nupud.

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused