Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. AppInventor
ET
Log in

AppInventor

  • 1. Sissejuhatus
  • 2. Programm
  • 3. Muutuja
  • 4. Tingimuslause
  • 5. Järjend
  • 6. Alamprogramm
  • 7. Andmevahetus

MÕTTED:

  1. Mis on järjend?
  2. Üks praktiline näide
  3. Ülesanded, 1-2 väiksemat, 1 suurem valikuline

5. Järjend

Kui me tahame näiteks 20 muutujat korraga salvestada, siis on 20 muutuja loomine väga tüütu. Selleks tulevad meile appi järjendid. Oletame, et meil oleks vaja programmis hoida klassiõpilaste Toomas, Helerin, Tõnn ja Merike nimekirja, et mobiilirakenduse abiga saaks sealt valida suvalise inimese, kes täna oma kodutööd vastaks. Selleks loome alguses muutuja, kuhu saame salvestada 4 liikmega järjendi (inglise keeles list).

Ja lisame sinna nimed vastavalt

  1. Toomas
  2. Helerin
  3. Tõnn
  4. Merike

Ülesanne: Loosida nupuvajutusel nimekirjast 1 inimene ja näidata tema nimi ekraanil. Selleks tuleb mobiilirakendusse lisada 1 silt (Label) ja 1 nupp (Button).

Nüüd programmeerime, et nupu vajutusel näidatakse sildil suvalist järjendi liiget:

Tulemus peaks olema selline:

LAE ALLA TÖÖLEHT

Vaata ka videojuhendit:

https://www.youtube.com/watch?v=fSnFP8a6ZXw

Nuputa! Lisaks tuleks nüüd programmi vormistada sobivaks ja võib lisada kõige alla nähtavale ka terve listi näiteks nupuga ListView.

Ülesanne

Kasutades liste ja suvalise valiku tegemist, vali üks programm ja tee:

  • Õnneküpsise mobiilirakendus - rakendus valib telefonis olevatest lausetest ühe ja näitab selle kasutajale.
  • Jah/ei küsimustele vastamise mobiilirakendus - rakendus valib telefonis olevatest vastustest ühe ja näitab selle kasutajale.
  • Valimiste mobiilirakendus - rakendus valib telefonis olevatest erakondadest / poliitikustest ühe ja näitab selle kasutajale.
  • Toiduvalimise mobiilirakendus - rakendus valib telefonis olevatest toitudest / retseptidest ühe ja näitab selle kasutajale.

Proffidele

  • Tee nii, et nupuvajutus on asendatud telefoniraputamisega.
  • Lisa mobiilirakendusele sobiv kujundus

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment