4. praktikumi harjutused
NB! Praktikumiülesandeid antakse alati varuga, et ka kõige kiirematel/kogenumatel lahendajatel jätkuks tegevust. Seega pole mõtet kurvastada, kui sa kõiki lahendada ei jõua. Vaata ülesanded rahulikult üle ja lahenda ära just need, mis tunduvad huvitavad ja/või parajalt jõukohased/rasked (kui just praktikumijuhendaja pole soovitanud mingit konkreetset ülesannet).
1. Ruudu valmistaja
Koosta funktsioon, mis võtab argumendiks mingi arvu. Väljastage ruut, mille küljepikkus on argumendiks antud arv.
Näide: ruut(4) ++++ ++++ ++++ ++++ ruut(2) ++ ++
2. Suur lahing
Koosta programm, mis näitab sõdalaste lahingut reaalajas. Mõlemad sõdalased on 300 eluga. Mõlemad ründavad üksteist kordamööda. Nende löögitugevus on suvaline arv 1-50 vahel. Iga rünnaku järel väljastatakse löögi tugevus ja sõdalase elud peale rünnakut. Lõpuks väljastatakse ekraanile võitja.
Näide: Sõdalane 1 lõi tugevusega 13! Sõdalasel 2 on 287 elu alles. Sõdalane 2 lõi tugevusega 36! Sõdalasel 1 on 264 elu alles. ... Võitis sõdalane 2! Tal jäi alles 26 elu.
3. Bingo
Koosta loosiprogramm, mis küsib kasutajalt värvi "punane" või "must". Seejärel võtab programm juhuslikult ühe värvi. Mängijal on algselt 100 punkti. Võidu korral suurendatakse tema arvu 2 korda. Kaotuse korral vähendatakse 4 korda. Kui võistleja ei soovi enam mängida, siis peab ta kirjutama "Kõik", senikaua kestab mäng edasi.
4. Arva number
Koosta programm, mis võtab suvalise arvu -1000 ja 1000 vahelt. Seejärel hakatakse kasutajalt sisendit küsima. Iga kord väljastatakse, mitmega kasutaja mööda pani. Programm töötab niikaua, kuni kasutaja on õige numbri andnud.
Näide: Arvake number: 325 Number on 204 võrra erinev! Arvake number:...
5. Paprikasupp
Kausitäis paprikasuppi jahtub minuti jooksul 19% võrra supi ja ruumi temperatuuride vahest. Koosta programm, mis väljastab supi temperatuuri iga minuti kohta, kui supi algtemperatuur on 90 kraadi. Ruumi temperatuur on 20 kraadi.
Hoiatus: ole ettevaatlik tsükli jätkamistingimusega! Kui lased supil jahtuda 20 kraadini, pead väga kaua ootama. Mõtle ja/või proovi järele, miks.