2. praktikumi harjutused
NB! Praktikumiülesandeid antakse alati varuga, et ka kõige kiirematel/kogenumatel lahendajatel jätkuks tegevust. Seega pole mõtet kurvastada, kui sa kõiki lahendada ei jõua. Vaata ülesanded rahulikult üle ja lahenda ära just need, mis tunduvad huvitavad ja/või parajalt jõukohased/rasked (kui just praktikumijuhendaja pole soovitanud mingit konkreetset ülesannet).
1. Peast arvutuse kontroll
Koosta programm, mis väljastab kasutajale korrutamistehte. Seejärel küsib programm kasutajalt vastust ja kontrollib, kas kasutaja vastas õigesti.
2. Valuutakalkulaator
Programm küsib kasutajalt, mis kursist ta tahab väärtust eurodesse arvutada (Vali ise 3 kurssi). Seejärel küsib ta summat, mis tuleb eurodesse arvutada. Näiteks:
Mis kurssi tahad eurodesse? Kr Mis summa? 95 95 Kr on 6.07 eurot
3. Mõistataja
Koosta programm, mis väljastab ekraanile mõistatuse. Kui kasutaja vastab "vihje", siis peab programm kasutajale vihje andma. Kui kasutaja kirjutab "vastus", siis programm väljastab ekraanile mõistatuse vastuse. Kui kasutaja proovib vastata, siis programm ütleb, kas tema vastus oli õige või vale.
4. Kivi-paber-käärid
Koosta programm, mis küsib kasutajalt sisendit. Kui kasutaja vastab "kivi", "paber" või "käärid", siis programm võidab teda ja väljastab elemendi, mis on kasutaja sisendist tugevam. Kui kasutaja, aga kirjutab nr. 1 sisendi ette või järele, siis ta võidab programmi ja ekraanile väljastatakse nõrgem element.
Näide: Sisend = kivi Ekraanile väljastatakse: Programm valis paberi! Sisend = kivi1 Ekraanile väljastatakse: Programm valis käärid! Sisend = 1paber Ekraanile väljastatakse: Programm valis kivi!
5. Kaklus
Maailmas on 2 eraldi tegelast, kes hakkavad üksteisega kaklema. Mõlemal tegelasel on 300 elu ja löögitugevus on 10. Tegelasel võib olla kuni 18 taset. Iga tasemega tema löögi tugevus suureneb 1,4 korda. Koosta programm, mis küsib kasutajalt mõlema tegelase taset. Seejärel väljastab ekraanile kui palju elusid võitjal alles jäi.
Vihje: Koosta matemaatiline valem selle lahendamiseks.
Vihje: arvuta kõigpealt ühe löögi tugevus.