Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2018/19 sügis
  3. Programmeerimine (LTAT.03.001)
EN
Logi sisse

Programmeerimine 2018/19 sügis

  • Esileht
  • Kursuse korraldus
  • Õpik
  • Projekt
  • Lisaülesanded
  • KKK
  • Viited
  • Silmaringimaterjalid

Projekt

Selles kursuses on võimalik saada kuni 10p projekti realiseerimise eest. Projekti all mõtleme mingit suuremamahulist programmeerimisülesannet, mille teema on teie enda valitud.

Projekt võiks käsitleda mingit inimlikku tegevust: näiteks mängimist, kliendile vastamist, kodumasina kasutamist või muud. Eriti tore aga oleks, kui programm oleks kasulik teie enda erialaste ülesannete lahendamisel või hobidega tegelemisel.

Projektis tuleb kasutada vahendeid, mida meie kursuse põhiosas ei õpetata. Toome välja ka paar huvitavamat teeki, mida võib, aga ei pea kasutama:

  • pandas, numpy, matplotlib, sklearn - andmetega töötluse, visualiseerimise ja
  • masinõppe jaoks
  • pygame - mängude tegemise jaoks
  • tkinter, easygui - graafiliste kasutajaliideste jaoks
  • wit.ai - kõnetuvastuse jaoks
  • face_recognition - näotuvastuse jaoks
  • Python-sounddevice - heli lindistamine
  • OpenCV - pilditöötlus

Kindlasti pea teema valikul nõu oma praktikumijuhendajaga!

Projekt tuleb teha kahekesi ja on jagatud kolme ossa:

  1. 8. nädala kodutöö osa - kodutöö osana esitatakse lühikirjeldus oma projekti ideest ja eesmärgist, kuhu tahetakse jõuda esimese etapi lõpuks. Projekti kirjelduse esitavad Moodle'isse mõlemad rühmaliikmed eraldi. Praktikumijuhendja annab tagasisidet esitatud projekti ideedele. Tähtaeg on 25. oktoobri praktikum.
  2. Alfa versioon - selle etapi lõpuks esitletakse praktikumijuhendajale oma programmi esialgset töötavat versiooni ning räägitakse, millised on edasised plaanid ja edasiarendused. Tähtaeg on 15. novembri praktikum. (5 punkti)
  3. Beeta versioon - selle etapi lõpuks on eelnevalt paika pandud edasiarendused lõpule viidud ning toimub kogu projekti esitlus. Tähtaeg on 13. detsembri praktikum. (5 punkti)

Selles kursuses on võimalik saada kuni 10p projekti realiseerimise eest. Projekti all mõtleme mingit suuremamahulist programmeerimisülesannet, mille teema on sinu enda valitud. See võib olla näiteks mingi mäng või ka mingi praktilise tähtsusega programm. Kindlasti pea teema valikul nõu oma praktikumijuhendajaga!

Projekti soovitame teha kaheliikmelise meeskonnaga -- suurema meeskonnaga läheb liiga palju auru ideede sünkroniseerimisele, samas üksi tehes ei pruugi sa jõuda kõige paremate ideedeni.

Huvitavate ideede realiseerimiseks tuleb tõenäoliselt kasutada vahendeid, mida meie kursuse põhiosas ei õpetata. Näiteks, kui sa soovid luua mingi graafilise kasutajaliidese, siis tuleks uurida õpiku lisana pakutavat peatükki *tkinter* või kui plaanid kirjutada programmi, mis genereerib muusikat, siis tuleks otsida lisamaterjali internetist.

Kui sul on mitu head ideed, mida sa ei jõua ise ära realiseerida, siis oleks lahe, kui annaksid neist teistele aine foorumis teada.

Järgnevatelt linkidelt võid saada ideid selle kohta, mida Pythonis saaks teha. Kui tead mõnda veebilehte, mida võiks siia loetelusse lisada, siis kirjuta aadressil aivar.annamaa@ut.ee.

Viited

  • http://www.pythonforbeginners.com/ -- Hulk õpetusi konkreetsete Pythoni teekide kasutamise kohta.
  • http://www.pythonapi.com/ -- info erinevate veebiteenuste Pythoni abil kasutamise kohta
  • ...
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused