Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2017/18 spring
  3. Automata, Languages and Compilers (LTAT.03.006)
ET
Log in

Automata, Languages and Compilers 2017/18 spring

  • Üldinfo
  1. Õppekorraldus
  2. Eksam
  3. Reeglid
  4. Töövahendid
  5. Projekt
  • Kava
  1. Soojendus
  2. Regulaaravaldised
  3. Olekumasinad
  4. Lõplikud automaadid
  5. Avaldise struktuur
  6. Grammatikad ja lekser
  7. Käsitsi parsimine
  8. ANTLR intro
  9. AST loomine
  10. Interpretaator
  11. Semantiline analüüs
  12. Kompilaator
  • Moodle
  • Bitbucket
  • Fleep!

Kursuse reeglid

Koduülesannete lahendamine

Koduülesanded on selle aine kõige tähtsam osa. (Eksamipunktide jaotusest võib jääda teistsugune mulje, aga arvesta, et kontrolltöödel ja eksamil tulevad ülesanded, mis on koduülesannete sarnased.) Tõenäoliselt leiad loengutes, et Varmo ja Vesali selgitused on arusaadavad ja mõistlikud. Koduülesannete roll on panna sinu arusaamine tõsisemalt proovile.

On väga tõenäoline, et mõne kodutöö puhul tundub sulle, et sa ei oska seda lahendada. See on taotluslik -- me soovime, et selle aine käigus saaksid sa muuhulgas juurde julgust lahendada probleeme, mida sa ei oska lahendada.

Kõige kasulikum on üritada raskustest hoolimata oma jõududega lahenduseni leida. Selle jaoks on mitmeid universaalseid võtteid (vt. nt. https://en.wikipedia.org/wiki/How_to_Solve_It), aga peamine on millestki pihta hakata. Näiteks proovi algatuseks lahendada ülesandest mingi osa või siis lahenda ülesande lihtsustatud variant. See, kui sa saad juba midagi kirja (ja võibolla isegi tööle), annab jõudu ja tihti ka uue vaatepunkti probleemile.

Kui asi ikka ei edene, siis küsi abi oma sõpradelt, Fleepis või praksijuhendajatelt. Seejuures pea aga ikkagi silmas seda, et koduülesanded on mõeldud sinu arendamiseks. Seega küsi vihjeid, mitte koodi. Kui aitad sõpra, siis mõtle järele, millest on tal rohkem kasu, kas punktidest või probleemilahendusoskusest!

Konkreetsemalt:

  • Ära esita kodutööna kellegi teise tööd, ka siis kui sa selle (või osa sellest) enda käega otse või mälu järgi ümber kirjutad ja muutujanimed ära muudad.
  • Ära jaga enda koduülesannete koodi teistega! Väga suure tõenäosusega tuleb sellest teile mõlemale ainult tüli. See on sinu vastutus hoolitseda, et su lahendus näiteks pastebin'is ei ilmuks.
  • Kui said koduülesande lahendamisel kelleltki abi, siis märgi see koodis ära!.
  • Kõik kodutööd läbivad peale esitamist plagiaadikontrolli ja kõigist plagiaadijuhtumitest teavitame me õppeprodekaani. Edasise kohta lugege siit: https://wiki.ut.ee/display/oppekorraldus/Akadeemiline+petturlus.

Samast allikast pärit tööde esitajad (sh. töö algne autor) saavad aine lõpphindeks F ja õppeprodekaan teeb neile ametliku noomituse või eksmati esildise õppeprorektorile.

Aususe erand: Kui esitatud töös on koodi päritolu selgelt välja toodud ja koostööd teistega mainitud, siis võid saada natuke vähem punkte, aga muud sanktsioonid ei rakendu.

Kodutöö ja kontrolltööde hinne sõltub juhendaja hinnangust, kas olete asjast aru saanud. Ka ilma petmiseta oleme täheldanud, et tudeng esitab õige lahenduse (eriti siis kui testid on ette antud), kuigi ei ole päris aru saanud ega oska seletada, miks ta nii on kirjutanud. Juhendaja võib otsustada, kas on lisaselgitusi vaja, aga tuleb olla valmis iga oma kodutööd põhjalikult lahti seletada ja juhendajaga arutada oma disainiotsusi.

Eksam & kontrolltööd

Kontrolltööd ja eksam on selles aines avatud materjalidega, sealhulgas on ka lubatud on Interneti read-only kasutamine. Testide ajal ei ole lubatud teiste inimestega suhtlemine.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment