Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Python koolis
EN
Logi sisse

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

Sissejuhatus kursusele

Käesolev huviringides programmeerimise õpetamiseks mõeldud õppematerjal käsitleb Pythonit ja selle moodulit Pygame. Õppematerjal on mõeldud katmaks tervet õppeaastat (32 nädalat, iga nädal 1 tund e. 45 minutit) ning koosneb seega 32 ringitunniks jagatud ülesannetest, mis on grupeeritud kahe tunni kaupa (2 korda 45 minutit): iga ülesannete leht sisaldab kahe ringitunni materjale. Ülesandeid on lisatud mõningase liiaga, et ringi juhendaval õpetajal oleks võimalik valida enda rühma jaoks sobivaimad.

Lisaks ülesannetele on õppematerjaliga kaasas käsiraamat, mis sisaldab lakoonilist infot läbitava teema kohta, näiteid ja viiteid lisamaterjalidele. Nende alusel on lahendatavad tundideks pakutud ülesanded. Õppematerjalis on harva samm-samm juhendeid, kuna rõhk on eelkõige probleemilahendusel ja iseseisval tööl lahenduste otsimisel otsimismootorite abil.

Igasugused käesoleva õppematerjali täiendused ja parandused on oodatud.

Materjalidest

Maailmas on palju erinevaid programmeerimiskeeli. Konkreetse keele valik sõltub eesmärgist, vajadustest ja võimalustest.

Python on vabavaraline programmeerimiskeel, mis töötab erinevates operatsioonisüsteemides (Windows, Linux, Mac OS). Pythoni ametlik veebileht asub aadressil http://www.python.org/. Python on lihtne, tasuta, suurte võimalustega, hästi laiendatav, laialdaselt kasutatav programmeerimiskeel. Tema populaarsus tähendab ühtlasi ka seda, et küllalt lihtne on leida tekkinud probleemidele lahendust nii tuttavatelt kui veebist.

Pythonit kasutavad oma töös sellised firmad ja organisatsioonid nagu Google, Yahoo!, CERN ja NASA.

Käesolev õppematerjal peaks aitama omandada programmeerimise võtteid ning pakub välja lahendusi ka mängude loomiseks. Muidugi ei kata käesolev materjal kõiki vajadusi. Möödapääsmatult vajate oma küsimuste ja probleemide lahendamiseks lisaks sellele ja õpetajale ka interneti abi. Otsimismootor on vajalikuks sõbraks nii algajatele kui profesionaalidele: püüa otsingulahtrisse sisestata võimalikult täpselt oma probleem või programmilt saadud veateade ning lisa ka ette sõna "python"), näiteks "python IndexError: list index out of range" vms.

Igasugused käsiraamatud (manual), õpetused (tutorial) ja foorumid on sellised kohad, kuhu programmeerijad väga sageli satuvad. Mõned soovitused:

Käesoleva kursuse koostamisel on kasutatud nii üldlevinud näiteid ja ülesandeid kui kui materjale erinevatelt Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi poolt koostatud kursustelt ("Teeme ise arvutimänge - algus", "Programmeerimine" jt.).

Täname kõiki, kes andsid oma panuse!


Lisamaterjal

  • Pythoni dokumentatsioon (https://www.python.org/doc/)
  • Pygame'i õpetused (näit. https://pygame.org/wiki/tutorials)
  • Programmeerimiskursuse "Programmeerimine maalähedaselt" materjalid (http://progmaa.cs.ut.ee)
  • TÜ arvutiteaduse instituudi poolt koostatud "Programmeerimise õpik" (https://programmeerimine.cs.ut.ee/)
  • Foorumid (http://stackoverflow.com/, http://www.python-forum.org/ jne)

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo