Creative Commons 4.0 CC-BY litsents
5. PEATÜKI sisukord |
1.3 MUUTUJA VÄÄRTUSE MUUTMINE
Pärast selle osa läbimist:
- oskad lisada uue tegelase, kes kasutab juba olemasolevat programmi;
- oskad suurendada ja vähendada muutuja väärtust;
- oskad lisada tegelasele liikumist, mille kiirust saab üles ja alla noolega muuta (privaatse muutuja abil).
Tööjuhend. Muutuja väärtuse muutmine
1. Lisame eelnevasse mängu tegelase, keda puudutades punkte maha võetakse.
- Selleks esimese asjana dubleerime olemasolevat tegelast (hiirt). Klõpsame hiirele parema hiireklahviga ning valime paljunda.
- Nüüd muudame ära hiire pildi. Klõpsame uuele tekkinud hiirele ja valime ülevalt tegelase menüüst Kostüümid ja sealt Kostüümi valimine teegist.
- Otsime üles putuka pildi ja vajutame OK. Nüüd on tegelasel mitu kostüümi. Teised kostüümid võib ära kustutada klõpsates kostüümi üleval paremal nurgas olevat x-märki.
- Nüüd muudame, et putukat püüdes punktid väheneks ühe võrra. Selleks klõpsame üleval servas Skriptid ja muudame seal ära, et kui putukat puudutakse, siis saadakse -1 punkti ehk kasutame plokki Muuda punktid -1 võrra.
2. Teeme nii, et kass liiguks ise. Selleks teeme nii, et üles noolt vajutades kassi kiirus suureneb ja alla noolt vajutades kassi kiirus väheneb.
- Esimese asjana loome uue muutuja Kiirus. Muutuja saab lisada Andmete alt, aga seekord teeme muutuja, mida saab kasutada ainult kass, sest tahame, et ainult kass liiguks. Sellist muutujat, mis on seotud vaid ühe tegelasega, nimetatakse Scratchis privaatseks muutujaks ja lisada saab seda nii:
- Nüüd saame kassile klõpsates programmeerida, et kass liiguks nii palju, kui palju on muutuja Kiirus väärtus. Kiirust saab suurendada üles noolega ja vähendada alla noolega.
NB! Programmis peaks olema ka kassi pööramine parema ja vasaku nooleklahvi vajutamisega.
- Head katsetamist!
Selgitav video. Muutuja väärtuse muutmine
https://www.youtube.com/watch?v=9wVoyqa69_k
Vaheküsimused
Ülesanne 2
Tee koopia eelmisest mängust ning lisa juurde programmijupid, mille abil saab muuta kassi kiirust. |
Kui olete juba hulk aega proovinud ülesannet iseseisvalt lahendada ja see ikka ei õnnestu, siis võib-olla saate abi murelahendajalt
. Püütud on tüüpilisemaid probleemseid kohti selgitada ja anda vihjeid.
I OSA sisukord |