Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2025/26 sügis
  3. Programmeerimine (LTAT.SO.001)
EN
Logi sisse

Programmeerimine 2025/26 sügis

  • Pealeht
  • 1. Sissejuhatus
  • 2. Tingimuslause
  • 3. Tsükkel
  • 4. Järjend ja for-tsükkel
  • 5. Funktsioon
  • 6. Andmevahetus. Lihtne kasutajaliides
  • 7. Kahemõõtmeline järjend. Kahekordne tsükkel
  • 8. Kordamine 1. kontrolltööks?
  • 9. Kontrolltöö?
  • 10. Viitamine ja muteerimine
  • 11. Andmestruktuurid
  • 12. Rekursioon ja andmetöötlus
  • Projekti esitamine ja esitlused
  • 13. Objektorienteeritud programmeerimine
  • 14. Kordamine 2. kontrolltööks?
  • 15. Kontrolltöö 2?
  • Loengud
  • Moodle
  • Lahendus
  • Thonny paigaldamine
  • Thonny logide esitamine
  • Kiireksamist
  • Viited

Projekt

Projekti rühm

Projekt tehakse rühmatööna. Soovitatav rühma suurus on 2 inimest.

Projekti püstitus

Laadige üles ülesande püstitus tekstifailina.
Püstituse sisu:

  • Kes teevad? (Nimed)
  • Mida teevad? (Projekti kirjeldus)

Projekti programm

Projekti all mõtleme mingit veidi suuremamahulist programmeerimisülesannet, mille teema on teie enda valitud. Eriti tore oleks, kui projekti käigus valminud programm oleks kasulik teie erialaste probleemide lahendamisel. Aga võite valida ka teema, mis on seotud isiklike huvide või hobidega jne. Projekt võib käsitleda näiteks mingit inimlikku tegevust nagu kliendiküsimutele vastamist, kodumasina kasutamist, mängimist või muud. See ei tohiks aga olla mõni üldtuntud, veebist leitav programm.

Programm peab vastama järgmisetele nõuetele:

  • Ülesanne peab olema originaalne - teie enda välja mõeldud.
  • Ülesande temaatika peab teile endale huvi pakkuma.
  • Programm peab olema teie enda tehtud.
  • Lahendus ise peab olema mõistlikult kommenteeritud.
  • Orienteeruv töömaht 8 tundi inimese kohta.
  • Ajakulu esitada eraldi aruandena (ühe projekti kohta üks aruanne, s.t kui teete projekti kahekesi, siis esitate ühise aruande; aruande vormi vt altpoolt).
  • Graafiline kasutajaliides (nt Tkinter, Matplotlib, EasyGui, PySimpleGui, PyGame) või andmetöötluse moodul Pandas.
    • Ei pea olema väga keeruline
  • Failist lugemine ja/või faili kirjutamine.
  • Peab olema kasutatud järjendit, ennikut, hulka või sõnastikku.
    • Kahemõõtmelise andmestruktuuri (nt tabeli) kasutamise eest saab 1 boonuspunkti.
  • Peab olema kasutatud tsüklit, funktsiooni, tingimuslauset.

Kui mõne eelneva nõude järgimine on väga kunstlik, siis konsulteeri praktikumijuhendajaga.

Koos projektiga esitage ka projekti aruanne.

Materjale

  • EasyGui
  • PySimpleGui
  • Tkinter
  • Pandas
  • Numpy
  • Matplotlib
  • Matplotlib ja Plotly

Projekti aruanne

Koostage projekti aruanne ja ajatabel.
Projekti nimi: ...
Lühikirjeldus: ...

Projekti osad:

  • graafika [ ] (tkinter/easygui/muu) (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • töö failiga [ ] (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • järjend/ennik/hulk/sõnastik) (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • kahemõõtmeline andmestruktuur [ ] (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • tsükkel [ ] (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • funktsioon [ ] (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • if-käsk [ ] (jah/ei) Ajakulu: ... Märkused: ...
  • Lõplik ajakulu kokku: ...
  • Lisaselgitused: ...

Projekti esitlus

Valmistage ette oma projekti esitlus (5–6 minutit), salvestage ekraanivideona ja postitage oma rühma esitluste foorumisse. Soovitatav on kasutada slaide.

Ekraanivideo salvestamise vahendi võite ise valida. Mõnede võimalike vahendite juhendid:

  • OBS Studio (Windows, macOS, Linux)
  • QuickTime Player (macOS)

Millest rääkida?

  • Tutvustada projekti teemat ja tausta
  • Näidata, kuidas programm töötab (käivitada programm ja selgitada selle tööpõhimõtteid)
  • Tutvustada programmi koodi
  • Rääkida, mida õppisid projekti tehes ja mis oli kõige raskem

Tähtajad

  • Projekti sõnalise püstituse tähtaeg on K 5. novembril kell 23.59. Laadige üles vaid ülesande püstitus tekstifailina!
  • Projekti programmi, aruande ja projekti tutvustava ekraanivideo tähtaeg on K 3. detsembril kell 23.59.
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused