Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2025/26 sügis
  3. Arvutigraafika (MTAT.03.015)
EN
Logi sisse

Arvutigraafika 2025/26 sügis

  • Main
  • Lectures
  • Practices
  • Projects
  • Test
  • Results
  • Links

2D Side-Scrolling Terrain Generator

Richard Leover, Marcus-Imre Tikerpe, Kristjan Radsin

Repository link: https://github.com/marcusut/2d-terraingen

Windows build link: https://drive.google.com/file/d/1F7q6kCrclcFAICg-OlWGhXUt82SG5EVg/view?usp=sharing

Overview

The idea is to build an interactive 2D world that is generated procedurally at runtime. You can move a player through an infinite side-scrolling world that starts simple, just terrain and gradually gains depth (biomes, physics interactions, lighting, and ambience). The goal is to learn core procedural generation concepts. Although the initial idea was to use Godot, we opted to use Unity instead due to better understanding of it.

Initial progress



Features

  • A numeric seed produces the same world each run.
  • Perlin noise to generate ground and grass tiles on a Unity Tilemap.
  • Controllable player character for traversing the world.
  • Following camera
  • Generate tiles in fixed size chunks around the player and unload distant chunks.
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused