3. praktikumi harjutused
NB! Praktikumiülesandeid antakse alati varuga, et ka kõige kiirematel/kogenumatel lahendajatel jätkuks tegevust. Seega pole mõtet kurvastada, kui sa kõiki lahendada ei jõua. Vaata ülesanded rahulikult üle ja lahenda ära just need, mis tunduvad huvitavad ja/või parajalt jõukohased/rasked (kui just praktikumijuhendaja pole soovitanud mingit konkreetset ülesannet).
1. Teisendaja
Koosta funktsioon, mis teisendab talle etteantud kraadid kelvinitesse ja väljastab selle ekraanile.
Näide: teisendaja(500) Ekraanile väljastatakse: 500 kraadi on 773.15 kelvinit
2. Väljasta
Kirjuta programm, mis väljastab ekraanile 25 korda sõne ÕUN, 50 korda numbri 7 ja 100 korda sõne KORDUS. Tingimus: lahendamiseks ei tohi kasutada korrutamise funktsiooni ega tsükleid.
3. Kilpkonna joonistaja
Programm küsib kasutaja käest numbri. Pärast seda joonistatakse kilpkonnaga ruut ja kolmnurk, mille küljepikkused on kasutaja antud sisend. Koosta funktsioonid ruut ja kolmnurk. Kujundid võivad paikneda kõrvuti, kuid ei tohi kattuda.
Siit on info kilpkonnamooduli kohta: https://docs.python.org/3/library/turtle.html
4. Troll
Troll elab kindluses 300 eluga. Loo programm, kus trolli elusid vähendatakse 4 korda. Iga kord võetakse rünnaku tugevus funktsioonist suvaline_arv, mis annab arvu 0-100 vahel. Lõpuks väljastatakse kas troll jäi ellu. Vihje: kasuta moodulit random.
5. Kolmnurk
Koosta programm, mis suudab kolmel viisil kolmnurga pindala arvutada. Selle jaoks looge kolm eraldi funktsiooni. Näiteks: heroni_valem, alus_kõrgus ja küljed_ja_nende_nurk.
Valemid leiab näiteks siit: https://www.valem.ee/et/kolmnurga-valemid
6. Hindaja
Koosta funktsioon, millele antakse ette tehtud töö protsent. Funktsioon tagastab selle peale hinde.
Näide: hindaja(68) Ekraanile väljastatakse: Said töö tulemuseks D.