Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2022/23 kevad
  3. Programmeerimine keeles C++ (LTAT.03.025)
EN
Logi sisse

Programmeerimine keeles C++ 2022/23 kevad

  • Pealeht
  • 1. Muutujad ja andmetüübid
  • 2. Keele põhikonstruktsioonid I
2 Keele põhikonstruktsioonid I
2.1 Kodutöö
2.2 Harjutused
2.3 Videolingid
  • 3. Keele põhikonstruktsioonid II
  • 4. Funktsioonimallid, failitöötlus
  • 5. OOP I Klassid
  • 6. OOP II Pärilus ja polümorfism
  • 7. Kontrolltöö 1?

Seitsmendal nädalal toimub 1. kontrolltöö

7.1 1. kontrolltöö näide?
  • 9. Dünaamiline mäluhaldus II
  • 10. Klassimallid
  • 11. STL andmestruktuurid I
  • 12. STL andmestruktuurid II
  • 13. Erindite töötlemine
  • 14. Täiendavad teemad
  • 15. Kontrolltöö 2?

Viieteistkümnendal nädalal toimub 2. kontrolltöö

15.1 2. kontrolltöö näide?
  • 16. Projekti esitlus?
  • Viiteid
  • Vanad materjalid
  • Praktikumid
  • Juhendid
  • Viited

Kodused ülesanded

1. Kolmnurk

Kirjuta programmilõik, mis küsib kasutajalt kolmnurga kõrguse ja kuvab ekraanile tärnidest moodustatud võrdhaarse kolmnurga. Näiteks n = 5 korral saame järgmise kujundi

  

2. Naelad ja kilod

Kirjuta programmilõik, mis kuvab ekraanile naela ja kilogrammi võrdlustabeli. Programm küsib kasutajalt alguse, sammu ja lõpu. Näiteks, algusega 1.2, sammuga 0.5 ja lõpuga 4.0 kuvatakse järgmine tabel.

 

Vihje. Uuri moodulit <iomanip>

3. Blackjack ehk 21

Kirjuta lihtne mängu blackjack simulatsioon. Pärast igat arvuti valitud kaarti kuvatakse ekraanile kaardi väärtus (2 kuni 11) ja hetkeseis ning küsitakse kasutajalt, kas ta soovib veel kaarti. Programmi töö lõpeb, kui juhtub üks kolmest olukorrast:

  • kasutaja saab võidu, st kaartide summa on 21
  • kasutaja kaotab, st kaartide summa on üle 21
  • kasutaja ei soovi enam kaarti.

Esimese kaardi annab arvuti ilma küsimata.

Vihje. Kasutada moodulit <random>. Et saada iga kord erinevaid juhuarve, võib kasutada seemnena süsteemikellast saadud arvu unsigned seeme = chrono::system_clock::now().time_since_epoch().count() (moodulis <chrono>)

NB! Proovi ka arvestada reaalse olukorraga, kus kaardipakis on neli sama väärtusega kaarti, st rohkem kui neli sama numbriga kaarti ei saa arvuti pakkuda.

Näiteid programmi tööst:

 
 

Ülesannete lahendused paigutada malli (kodu2.zip) ja fail kodu2.cpp laadida Moodlesse.

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused