Hariduslikud programmeerimiskeeled
Toimumisaeg ja koht
Kell 10.15-11.45 Delta klassiruumis 2034 järgnevatel õppenädalatel: 2,4,6,8,10,12,14,16.
Eesmärgid
Kursuse eesmärgiks on anda osalejatele ülevaade erinevatest hariduslikest programmeerimiskeeltest ja valmistada neid ette nende keelte kasutamiseks õpetamisel erinevates õppeastmetes.
Õpiväljundid
Kursuse läbinud üliõpilane
- tunneb rõõmu programmeerimisega tegelemisest;
- oskab kasutada programmeerimiskeskkonna Scratch kõiki võimalusi;
- tunneb vähemalt kahe teise haridusliku programmeerimiskeele (nt. Logo, Alice, Kodu Game Lab) põhivõimalusi;
- oskab kasutada hariduslike programmeerimiskeelte erinevaid võimalusi õpilastele huvitavate ülesannete (näiteks mängude programmeerimise) pakkumiseks;
- oskab luua lihtsat mobiiliäppi (nt. MIT AppInventoriga);
- oskab planeerida ja läbi viia hariduslike programmeerimiskeelte baasil õpet huvi- ja koolitundides;
- oskab kasutada ja koostada õppetöös erinevatele vanuseastmetele programmeerimisalaseid koolimaterjale;
- oskab kirjeldada programmeerimisalaseid mänge ja arvutiklassiväliseid programmeerimistegevusi;
- oskab teha esitlusi hariduslike programmeerimiskeelte alaste teaduslike artiklite sisu põhjal;
- on valmis teiste õpetajatega programmeerimise algõppe teemadel mõtteid vahetama.
Sisu lühikirjeldus
Programmeerimiskeskkonna Scratch ja teised hariduslike programmeerimiskeelte kasutamine ja mobiilirakenduse loomine. Erinevatele vanuseastmetele programmeerimise õpetamise iseärasustega tutvumine. Erinevate võimaluste kasutamine õpilastele antud huvitavate ülesannete lahendamisel (näiteks mängude programmeerimisel). Haridusliku programmeerimiskeele põhise õppe planeerimine ja läbiviimine huvi- ja koolitundides. Teiste üliõpilastega programmeerimise algõppe teemadel mõtete vahetamine.
Õppejõud
Tauno Palts (tauno.palts@ut.ee)