Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Hiirega liigutamine





Klaviatuurilt objektide liigutamine on lihtne. Kuulad muudkui KEYDOWN'i käskusid ja kirjutad selle järele if-lausete abil, mis siis juhtuma peaks. Analoogse süsteemi järgi toimub ka hiirega objektide juhtimine ekraanil. Pidevalt tuleb kuulata MOUSEMOTION'it ja vastavalt hiire liikumisele kirjutada oma koodi lõik, mis ütleb, mida siis tegema peab kui hiir liigub.
Järgnevalt vaatame kahte näidet hiirega objektide liigutamise kohta. Esimeses näites liigub objekt alati kaasa kui hiir liigub ja teises vaid siis, kui hiirega objektist nö kinni hoida.
Esimene variant on kasulik näiteks ussimängu analoogia programmeerimisel, kui tahta ussi juhtida hiire kaudu, teine on lihtsalt igas muus olukorras kasulik:)

1. näide: objekt liigub siis, kui hiir liigub:



1. näide: objekt liigub siis, kui hiirega temast kinni võetakse:

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused