Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Programmeerimine lastele ja noortele
ET
Log in

Programmeerimine lastele ja noortele

  • PEALEHT
  • TUNNIKAVAD
  • HUVILAAGRID

RGB värvide MakeBlock näitel

Õppeaine ja -valdkond: informaatika kunst
Klass, vanuse- või haridusaste: II kooliaste
Tunni kestvus: 45 min
Tunni teema (sh alateemad): RGB värvid

Autor: Taavi Duvin
Tunni eesmärgid: Tutvustada õpilastele RGB värvide moodustumist ja selgitada, kuidas moodustuvad värvid RGB skaalal.
Milliseid üld- ja ainepädevusi (sh läbivad teemad) toetatakse: Õpilane tunneb värvid segunemist.
Õpitulemused: Õpilased teavad, mis on RGB värvikood ja oskavad selle abil värve moodustada.
Mõisted: RGB
Õpilaste eelteadmised ja -oskused: Õpilased peaksid olema mingil määral kokku puutunud Scratch programmeerimiskeskkonnaga.
Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: Õpilastele vajalik arvuti, mille ekraani heledust/tumedust on võimalik muuta ja Makeblock Auriga. Õpetajal vajalik arvuti, projektor ja õpilastele jaotamiseks töölehed.
Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: https://scratch.mit.edu/

Tunni käik:

  • Õpetaja alustab tundi, räägib värvidest (millised on põhivärvid, vikerkaare värvid jne) ~5 min
  • Õpetaja jagab õpilastele töölehe ja palub õpilastel teha esimese ülesanne. ~9 min
    * Õpetaja arutleb, mis oli klassi keskmine tulemus ja toimub arutelu, miks erinevate värvide tulemused on erinevad. Rohelise värvi parima tulemuse ilmestamiseks võib rääkida ka öönägemisseadmetest, mis näitavad infot rohelisena, sest inimese silm suudab kõige rohkem eristada rohelisi toone ~5 min
  • Õpetaja palub õpilastel lahendada järgmised ülesanded ~21 min
  • Õpetaja palub tehtud programmid/töölehed hindamiseks esitada või annab tehtud töö kohta suulise tagasiside ja lõpetab tunni ~21 min

PDF kujul tunnikava on alla laetav siit: tunnikava_rgb.pdf
Tööleht õpilastele jagamiseks on alla laetav siit: tooleht_rgb.pdf
Scratch programmi näidis ja lahendus on alla laetav siit: scratch.zip

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment