Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Programmeerimine lastele ja noortele
ET
Log in

Programmeerimine lastele ja noortele

  • PEALEHT
  • TUNNIKAVAD
  • HUVILAAGRID

Keskele liikumise arutelu. Selleks, et alati oleks ruumi joonistamiseks on mõistlik pliiats alguses liigutada keskele. Keskkohta minek on kõige lihtsam tekitada selliselt, et liigutame mõlemat mootorit seni, kuni pliiats on ühes nurgas ning seejärel liigutame pliiatsi tagasi keskkohta. Plotteri suurus samm-mootori jaoks on 2000(paigalolev)x1800(liikuv mootor) sammu. NB! Enne liigutamist on mõistlik pliiats üles tõsta (vastav servomootori asend)!

Väljaku suurus. Enne programmide tegemist tuleks kokku leppida väljaku joonistatava ala suurus, st mitu mootori sammu vastab graafiku ühele ühikule. Tuleb arvestada, et plotteri suurus samm-mootori jaoks on 2000(paigalolev)x1800(liikuv mootor) sammu, mistõttu oleks esimesteks katsetusteks mõistlik valida ühe ühiku pikkuseks nt 100 sammu. Selliselt saaks plotteriga joonistada graafiku, mis vastaks -10<x<10 ja -9<y<9 . Tulevikus programmile väärtusi ette andes ei tohi need antud piiridest välja minna!

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment