Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. IT koolidele
ET
Log in

IT koolidele

  • OpenCV sissejuhatus
  • OpenCV paigaldamine
  • Vajalike materjalide allalaadimine
  • Mis on pilt?
  • Pildid
  • Kaamera kasutamine
  • Pilditöötlus
  • Objektide tuvastus
  • Lisa: Panoraam

Kaamera kasutamine

Eesmärk

Selles peatükis õpime, kuidas kasutada veebikaamerat. See on vajalik, et tulevikus reaalajas videole rakendada OpenCV's saadaval olevaid funktsioone.

Kaamera kasutamine

import cv2

# Alusta videovoogu
kaamera = cv2.VideoCapture(0)  # 0 on tavaliselt vaikimisi kaamera

# Kontrolli, kas kaamera on korrektselt avatud
if not kaamera.isOpened():
    print("Ei suuda kaamerat avada")
    exit()

while True:
    # Loe kaamerast uus pilt
    töötab, kaader = kaamera.read()

    # Kui pildi lugemine ebaõnnestub, lõpeta
    if not töötab:
        print("Ei suuda kaamerast pilti lugeda")
        break

    # Näita pilti aknas
    cv2.imshow('Kaameravoog', kaader)

    # Vajuta 'q', et väljuda tsüklist
    if cv2.waitKey(1) == ord('q'):
        break

# Vabasta kaamera ja sulge kõik aknad
kaamera.release()
cv2.destroyAllWindows()

Programmi töö lõpetamiseks on loodud if-lause, millega saab tsükli lõpetada. Hetkel oleme selleks määranud "q" tähe vajutuse.

Salvestamine

Piltide salvestamisel nagu õppisime, siis saab kasutada cv.imwrite() funktsiooni. Videote salvestamine on natukene keerukam. Video salvestamiseks kasutame VideoWriter funktsiooni.

import cv2 as cv

cap = cv.VideoCapture(0)
fourcc = cv.VideoWriter_fourcc(*'XVID')

out = cv.VideoWriter('salvestus.avi', fourcc, 20.0, (640, 480))

while cap.isOpened():
    ret, frame = cap.read()
    if not ret:
        print("Ei tuvasta järgmist kaadrit. Kaamera sulgub...")
        break

    cv.imshow('kaamera salvestab', frame)
    # Ootame kuni kasutaja vajutab 'q' tähte, tsükkel katsestatakse
    if cv.waitKey(1) == ord('q'):
        break

cap.release()
out.release()
cv.destroyAllWindows()

Ülesanne: Loo iseseisvalt programm, mis salvestab kaamera videot.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment