Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2025/26 fall
  3. School Robotics I (MTAT.03.298)
ET
Log in

School Robotics I 2025/26 fall

  • Kursusest
  • Sissejuhatus
  • I OSA. Bee-Bot
    • Tutvustus
    • Didaktika nurgake
  • II OSA. LEGO WeDo
  • III OSA. LEGO Mindstorm EV3
    • Didaktika nurgake
    • Löimumise nurgake?
  • IV OSA. mBot
  • V OSA. Arduino
  • VI OSA. Raspberry Pi

Bee-Boti tutvustus

Bee-Bot on auhinnatud lihtsa ja lapsesõbraliku ülesehitusega programmeeritav robot, mis sobib suurepäraselt väikestele lastele seadme juhtimise, suunava kõne ning programmeerimise õpetamiseks.

Komplektis on: Bee-Bot, kasutusjuhend ja USB-laadimisjuhe, mis on mõeldud vaid Bee-Boti aku laadimiseks ning ei ole ette nähtud andmete ülekandmiseks.

Bee-Boti laadimine

Bee-Boti laadimine on lihtne. Kui on olemas laadimisalus, siis asetada Bee-Bot sellele, kui juhe, siis ühendada see USB pistikusse. Laadimisprotsessist annab märku roheliselt põlev Bee-Boti vasak silm, mis kustub, kui aku on laetud. Jälgi, et Bee-Botid oleks enne õppetundi laetud. Laetud mesimumm töötab rahulikul režiimil umbes 8 tundi, intensiivselt tegutsedes 2 tundi. Laadimisele kulub kuni 12 tundi.

Bee-Boti programmeerimine

Bee-Bot on lihtne põranda/lauarobot. Kasutaja saab sisestada käskude jada, mis salvestatakse mälureas. Mälu salvestab kuni 40 korraldust, iga korraldus moodustub ühest edasi/tagasi liikumisest, vasakule/paremale pöördest või pausist.

Programmeerimise nupud Bee-Boti seljal:

  • Iga edasi või tagasi liikumise korraldus liigutab robotit ligikaudu 150 mm soovitud suunas.
  • Iga pöördekorraldus pöörab robotit 90º.
  • Pausikorraldus peatab roboti tegevuse üheks sekundiks.
  • Peale käivitusnupule vajutamist täidab robot korraldused sisestamisjärjekorras, tehes

lühikese pausi peale iga täidetud korraldust.

  • Robot peatub ning esitab helisignaali peale liikumisprogrammi täitmist.
  • Käivitatud programmi saab katkestada vajutades käivutusnupule „GO”.

Väike Bee-Boti videotutvustus

Tegevusmatid Bee-Boti jaoks

Ülesanne

Teil on kahe peale üks Bee-Bot. Tehke paarilisega lauale kümnest sammust (1 samm=15 cm) koosnev rada, kasutades teipi, kääre ja joonlauda. Kui rada on valmis, koostage lisaks üks lihtne (põhikooli I kooliastme tasemel) ülesanne, millel on seos teie poolt tehtud rajaga (nt teekonna pikkuse leidmine, aritmeetilise tehte tegemine). Kirjutage oma ülesanne paberile. Kui kõik on sellega valmis, siis liikuge oma laua juurest naabri laua juurde ja täitke kaks ülesannet:
1) programmeerige Bee-Bot läbimaks rada edasi-tagasi ühe tsükliga,
2) lahendage rajaga seotud ülesanne.

Jälgige, et Bee-Bot laualt maha ei kukuks! Jõudu!

Kasutatud materjalid
1. Tegevusmattide pildid ja info Bee-Boti kohta. https://www.insplay.eu/et/product/bee-bot-programmeeritav-p%C3%B5randarobot
2. Leoste, J. Koolirobootika. Bee-Boti video aadressilt www.youtube.com/watch?v=ULfB3g_jpnw
3. Progetiigri kogumik.Targadvidinad.pdf. https://koolielu.ee/waramu/view/1-8e283f6d-eeb2-4f7a-a8fb-7e8ae8a834a4
4. Bee-Boti kasutusjuhend. Insplay. https://www.insplay.eu/sites/default/files/manuals/EL00396B-1.pdf

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment