Teeme ise arvutimänge MTAT.TK.008
Kes? Kus? Millal?
- Koht: Täielikult võrgupõhine kursus Tartu ülikooli Moodle keskkonnas.
- Aeg: 11.10.21 - 26.12.21 (10 + 1 nädalat).
- Kontakt: Mark Muhhin (mark.muhhin@ut.ee)
- Keel: Eesti
- Õppetasu: 135€ (KM-ta), kooliõpilasele: 45€ (KM-ta)
Kursusele tuleb registreerida (tähtaeg 3. oktoober). Kursuse alguseks lisatakse teid meie Moodle õpikeskkonda. Õppetasu tasumine toimub kursuse alguses.
Mis see on?
Teeme ise arvutimänge on arvutimängude programmeerimisse sissejuhatav võrgupõhine kursus. Kursusel õpitakse programmeerimist keeles Python ja luuakse mitmeid arvutimänge kasutades mängude programmeerimise teeki Pygame. Eelteadmisi programmeerimisest enne kursust ei eeldata, sest kursus ongi mõeldud ka just programmeerimise õppimiseks. Suure osa kursusest moodustavad ka graafika, animatsiooni, heli, kasutaja sisendi ning kasutajaliidese programmeerimine või arvutimängus kasutamine. Keeruliste sõnadega öeldes õpitakse kursusel looma ja programmeerima interaktiivseid multimeediat sisaldavaid realaja rakendusi. Lihtsalt öeldes, õpitakse arvutimänge looma.
Mis ma sellest saan?
Pärast kursuse läbimist on sul kogemus mitmete erinevat tüüpi arvutimängude loomisel ning muidugi oskad ka Pythonis programmeerida. Lisaks tavapärasele programmeerimisele tead sa pärast ka, kuidas programmis kasutada graafikat, animatsioone ja heli, teha kasutajaliidest, käidelda kasutaja sisendit (näiteks teha WASD klahvidega mängu tegelase liikumist) jms.
Kursuse viimastel nädalatel saad teiste õpilastega väikses seltskonnas teha kursusel õpitut kasutades ühe varasemast suurema arvutimängu. See annab sulle võimaluse näha ja läbi proovida suuremate arvutimängude loomise erinevaid külgi nagu mängu disain, graafika loomine, heli disain, loo mõtlemine, kasutajaliidese disain, erinevate programmi osade koos tööle panemine jms.
Koos programmeerimise ja ise mängude loomise õppimisega mõistad kursuse lõpuks ka seda, mida arvuti peab tegema, et arvutimängu jooksutada. See annab väga hea aluse õppida arvutimängude loomist pärast ülikoolis edasi meie vastavatel ülikooli kursustel. Ka olukorras, kus kursuse lõpuks selgub, et sooviksid programmeerimise asemel tegeleda pigem mängude loomise mõne muu osaga, siis arusaam arvuti ja tulevaste programmeerijatest kolleegide tööst aitab luua kõigil paremaid arvutimänge.
Kuidas kursust läbida?
Igal nädalal on kursusel erinevad teemad ning ülesanded. Enamik ülesandeid on mõne lihtsama mängu või mängu osa loomine, aga on ka paar valikvastustega testi. Kursuse käigus tuleb edukalt koguda 60 punkti 100st ja lõpus väikses meeskonnas teha vabal teemal oma arvutimäng. Punktid kogutud ja tehtav mäng peab olema valmis 10nda õppenädala lõpuks.