Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2019/20 spring
  3. Learning environments (MTAT.03.142)
ET
Log in

Learning environments 2019/20 spring

  • Pealeht
  • Loengud
  • Teemad
  • Läbivad ülesanded
  • Viited
  • Ajakava
  • Retsenseerimine
  • Osalemine
  • Materjalid puudujatele, kodutööd

  • Logi sisse

Retsenseerimisest

Igaüks peaks kirjutama retsensiooni ühele kaaslase peetud seminarile. Retsensiooni on muidugi hea kirjutada, kui te sellel seminaril, mida te retsenseerite, olete kohal olnud. Aga on võimalik põhimõtteliselt retsenseerida ka üles pandud materjalide põhjal. Seda viimast juhul, kui on olemas mitte ainult näidatud slaidid, vaid ka seminari käiku (eesmärk, veebisaidid, tegevused) kirjeldavad materjalid. Retsensioon on sügavam tagasiside esinejale. Selline tagasiside peaks aitama tal saada veel paremaks esinejaks.

22.novembri seminaris koostasime seminari headuse kriteeriumite loetelu, mis oleks teile retsensiooni kirjutamisel toeks. Retsensioon palun kirjutada täistekstina, mitte 1-2 sõnalise vastuseta järgnevas toodud kriteeriumitele.

Kriteeriumid, mille alusel retsenseerida seminari:

  1. Teema on huvitav - siin lähtuge oma isiklikust huvist, aga võite oletada, kas teema oli huvitav ka teistele.
  2. Interaktiivsus - 45 min kuulamist on raske ülesanne ka hästikoolitatud kuulajatele, nagu tudengid. Hea seminar on interaktiivne, pannes kuulajad tööle, kas või küsimusi esitama. Muidugi ei või sund-interaktiivsusega kuulajaid ära tappa :)
  3. Selge eesmärk - seminaril peaks olema selge eesmärk. See võiks olla ka materjalides kirjas ja seminaris kuulajaile teatatud. Kas kuulajad said aru, mis eesmärgil seda teemat käsitleti?
  4. Sobiv meetod - sõltuvalt teema olemusest, tuleks valida ka meetod, kuidas seda teemat seminari osalejateni viia. Kas meetod vastas teemale?
  5. Ülesehitus teenib eesmärki - Seminari ülesehitus peaks teenima seminari eesmärki. Kas teie retsenseeritaval seminaril oli see nii?
  6. Köitev, kaasahaarav - kas seminar oli huvitav? Kas ta kutsus kaasa mõtlema ja teemasse süvenema.
  7. Aeg, hääl jm ettekande tehnilised näitajad - Kas seminar jälgis ajakava, kas esinejat oli kuulda, kas ettekande tehniline läbiviimine (ka näit. slaidide vormistus) vastas headele tavadele.

Retsensiooni mahuks võiks arvestada ca 1 lk. täislausetega vormistatud teksti. Retsensioon riputage Ajakavas retsenseerija lahtri alla. Juhend, kuidas seda teha, lisandub.

Retsensioon ei peaks välja nägema selline.

  1. Mulle jah.
  2. Mitte eriti.
  3. Sain aru.
  4. Küll.
  5. Enam-vähem.
  6. Natuke.
  7. OK.

Sellisest retsensioonist ei ole kasu.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment